نشریه آلمانی دی ولت‌ آلمان :جنگ با ایران، دیوانگی خواهد بود/ ترامپ فردی لاف زن است

گروه جهان الف،   3980326120 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
نشریه آلمانی دی ولت‌ آلمان :جنگ با ایران، دیوانگی خواهد بود/ ترامپ فردی لاف زن است

به گزارش الف هانس اشتاین، نویسنده آلمانی در نشریه دی ولت با طرح این سؤال که آیا اتهام مایک پومپئو علیه ایران در وقایع اخیر(حمله علیه تانکرهای نفتی) باعث خواهد شد که آمریکا به زودی به جنگ علیه "جمهوری اسلامی ایران" برود؟نوشت :اگرچه همه چیز ممکن است، اما احتمالا چنین جنگی در آینده نزدیک رخ نخواهد داد.

وی در ادامه این تحلیل به توانایی نیروی نظامی در ایران ، انگیزه رزمندگان ایرانی و نبود اجماع جهانی در این حملات علیه ایران اشاره می‌کند و می‌نویسد :در صورت آغاز جنگ، امریکا این بار فقط دو متحد خواهد داشت: اسرائیل و کشورهای عربی حوزه خلیج [فارس]. در داخل آمریکا نیز آغاز جنگ با ایران بلافاصله به اعتراضات عظیم جمعی در تمامی شهرهای آمریکا منجر خواهد شد و کنگره نیز در برابر رئیس جمهور قد علم خواهد کرد. ضمن آنکه حزب الله لبنان فرای خاورمیانه نیز توانایی انجام عملیات را دارد .باید توجه داشت که مساحت ایران حدود سه برابر عراق است. ارتش این کشور برخلاف عراق در دوران صدام، حرفه ای و بسیار باانگیزه بوده و طی سال های اخیر تجربه های بسیاری در مبارزات یمن و سوریه به دست آورده است.

اشتاین تأکید می‌کند: ایران عراق نیست و نباید آمریکایی ها دچار اشتباه محاسباتی شوند .

او تصریح می کند: جنگ با ایران دیوانگی خواهد بود و احتمالا به فاجعه ای بسیار بزرگ تر و جدی تر از جنگ عراق تبدیل خواهد شد. همچنین، چنین جنگی احتمالا به معنای پایان اتحاد غرب خواهد بود.
مایک پومپئو از تمامی این نکات آگاه و مطلع است. دونالد ترامپ نیز مطلع بوده و همچنین نکته دیگری را به خوبی درک کرده است: اگر جنگی رخ دهد که در آن بسیاری از سربازان آمریکایی جان خود را از دست بدهند، او حتی حمایت آن بخش اندکی (یک سوم) از جمعیت آمریکا را که ریاست جمهوری وی بر آنها تکیه کرده، از دست می دهد.

وی با اشاره به رفتار ترامپ در مقابل کره شمالی و عقب نشینی از تهدیدات قبلی می‌نویسد : ترامپ یک حریف سخت نمی باشد، بلکه فردی لاف زن است که تنها به تهدید می پردازد و مرد عمل نیست.این موضوع به نوبه خود بسیار خطرناک است. ترامپ در گذشته بارها ادعاهای گزاف و دروغینی مطرح کرده و زمانی که از او خواسته شده ورق های خود را نشان دهد، آنها را روی میز گذاشته و با بی تفاوتی روی خود را برگردانده است.