ارسال ۲۰ پرونده تخلف در عرضه‌ کاغذ به تعزیرات

گروه اقتصادی الف،   3980326053 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از ارسال ۲۰ پرونده تخلف واحدهای عرضه‌کننده کاغذ به تعزیرات خبر داد.

غلامرضا صارمیان در گفت‌وگو با فارس، از کشف ۲۰ مورد تخلف در عرضه کاغذ خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده در طرح نظارت و بازرسی بر عملکرد واحدهای تولیدی و توزیعی کاغذ و با توجه به مشکلات به وجود آمده در حوزه کاغذ، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اجرای طرح نظارت و بازرسی بازار کاغذ را در اولویت کاری بازرسی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور قرار داد. 

مدیرکل حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تأکید بر اینکه هرگونه امتناع از عرضه کالا به هر بهانه، اخلال در نظم اقتصادی کشور تلقی و با عوامل آن به شدت برخورد خواهد شد، افزود: با عنایت به بررسی‌های انجام شده توسط حوزه‌های نظارتی این سازمان، تخلف تعداد ۲۰ شخص حقیقی و حقوقی عرضه‌کننده کاغذ محرز تشخیص داده شد. 

صارمیان بیان داشت: براساس ماده ۹ قانون تعزیرات حکومتی، پرونده تشکیل و به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان‌های تهران، اصفهان، کرمان، گیلان، آذربایجان شرقی و هرمزگان جهت سیر مراحل قانونی ارجاع شد. 

این مقام مسئول همچنین خواستار هماهنگی و همکاری تمام واحدهای مذکور با مراجع نظارتی به منظور اهداف کارگروه تنظیم بازار و همچنین رعایت حقوق مصرف‌کنندگان شد و به خریداران نیز توصیه کرد که از فروشنده فاکتور بخواهند، چرا که در هنگام خرید و در صورتی که مشتری بخواهد واحدهای صنفی موظف به ارائه فاکتور معتبر هستند، تا در صورت لزوم مشتری بتواند حق خود را از طریق قانونی پیگیری کند. 

وی بیان داشت: در حال حاضر قیمت کاغذ در کنترل است و بازار در وضعیت مطلوب به سر می‌برد.