بیت‌المال در خدمت بازنشستگان!/ بازنشسته‌ها دل نمی‌کَنند

گروه ورزشی الف،   3980326010 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

با وجود ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها، فعالیت آنها همچنان در وزارت ورزش ادامه دارد.

فارس نوشت: قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها از آذرماه اجرایی شد در همین راستا وزارت ورزش به فدراسیون‌های ورزشی اعلام کرد تا اسامی بازنشستگان خود را اعلام کنند.

در وزارت ورزش نیز بازنشسته‌هایی بودند که وزیر ورزش در احکام مختلف، نفرات جایگزین را معرفی کرد که در مهمترین پست‌ها می‌توان به معاونت امور بانوان و حراست وزارت ورزش اشاره کرد.

با ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها، فریبا محمدیان از پست خود کنار رفت و زهرا موسوی به عنوان سرپرست معرفی شد اما محمدیان با وجود اینکه هیچ پستی در وزارت ورزش نداشت، 24 ساعت بعد در محل کارش حاضر شد به طوری که این حضور همچنان تا امروز ادامه دارد وی به عنوان مشاور فعالیت دارد.

نکته جالب اینجاست که شنیده شده فریبا محمدیان در انتخاب نواب رئیس فدراسیون‌ها نیز دخالت دارد و رفت و آمد وی به وزارت ورزش با ماشین اداری و همان تشریفات سابق صورت می‌گیرد.

اول دی‌ماه سال 1395 بود که فریبا محمدیان با حکم مسعود سلطانی‌فر برای معاونت امور بانوان معرفی شد اما در همان موقع برخی از رسانه‌ها مسئله بازنشستگی وی را مطرح کردند. محمدیان 10 مهرماه 1388 بازنشسته شده و با توجه به اینکه از امور بازنشستگان حقوق دریافت می‌کند، یکی از مدیرانی است که با قانون جدید از وزارت ورزش رفتنی شد.

حالا اینکه چرا وزارت ورزش بعد از چندین ماه هنوز تکلیف معاونت امور بانوان را مشخص نمی‌کند، خود جای سوال دارد.

* عباباف، بازنشسته‌ای روی کاغذ!

محمدجواد عباباف در تاریخ 26 دی‌ماه سال 95 به عنوان مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان معرفی شد اما وی نیز یکی از افرادی بود که شامل قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها می‌شد براین اساس 17 آذرماه، وزیر ورزش ورزش و جوانان در حکمی عباس صانعی را به عنوان سرپرست حراست معرفی کرد اما اردیبهشت ماه امسال بود که در نهایت جعفر سمیعی برای این پست معرفی شد.

عباباف مدتی بعد از کنار رفتنش از حراست وزارت ورزش، در جام ملت‌های آسیا تماشاگر بازی تیم ملی فوتبال بود اما سوال اساسی اینجاست با توجه به اینکه وی از سمت خود کنار رفته، با چه بودجه‌ای به سفر خارجی رفته و نظاره‌گر بازی فوتبال بوده است؟

شنیده‌ها حاکی از این است عباباف به عنوان عضو هیات امنای صندوق حمایت از قهرمانان نیز معرفی شده است.

با وجود اینکه بارها تاکید شده فدراسیون‌ها و دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند از بازنشسته‌ها استفاده کنند، مشخص نیست بازنشسته‌ها با چه مجوزی علاوه براینکه فعالیت دارند، از اموال و امکانات دولتی نیز استفاده می‌کنند؟

* فعالیت بازنشستگان همچنان ادامه دارد

با وجود اینکه بازنشستگان دیگری هم در وزارت ورزش و زیرمجموعه‌های آن هستند و مهلت فعالیت آنها به پایان رسیده اما وزارت ورزش هنوز هیچ حکمی برای آنها صادر نکرده است. یکی از این موارد رضا گل‌محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران است. مدت فعالیت گل‌محمدی اردیبهشت امسال به پایان رسید اما وزارت ورزش هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

گل‌محمدی پیش از این اعلام کرده بود در فدراسیون قایقرانی رای لازم را بیاورد یا خیر، تا پایان سال 97 از اداره کل تهران خواهد رفت.

علاوه بر گل‌محمدی افراد دیگری هم در وزارت ورزش هستند که با وجود پایان فعالیت‌شان، هیچ حکمی در خصوص بازنشستگی آنها صادر نشده و کماکان بدون توجه به قانون، در پست خود فعالیت می کنند و از امکانات دولتی نیز بهره می برند!