ادعای رسانه‌های انگلیسی در خصوص اعزام تفنگداران دریایی به منطقه

گروه جهان الف،   3980325235

رسانه‌های انگلیسی از اعزام 100 تفنگدار دریایی این کشور به پایگاه دریایی جدید انگلیس در «بحرین» خبر دادند.

 به گزارش فارس، برخی رسانه‌های انگلیسی شنبه شب به وقت تهران از اعزام 100 تفنگدار دریایی این کشور به «بحرین» خبر دادند.

روزنامه «دیلی میل» در این زمینه نوشت که نیروی دریایی انگلیس قصد دارد 100 تفنگدار دریایی را  جهت محافظت از کشتی‌های انگلیسی به منطقه اعزام کند.

 بر اساس این گزارش، قرار است این تفنگداران دریایی با اعزام از پایگاه خود در «پلی‌ماوث» در پایگاه جدید انگلیس در بحرین مستقر شوند.

«جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه همگام با مقام‌های آمریکایی در سخنانی بدون ارائه شواهد مستند مدعی شد که «تقریبا ایران پشت حملات به نفتکش‌ها در دریای عمان قرار داشته است. وزارت امور خارجه انگلیس نیز در بیانیه خود آورده تقریبا قطعی است که شاخه‌ای از ارتش ایران به دو نفتکش در روز 13 ژوئن (23 خرداد) حمله کرده است.

این اتهام زنی‌ها در حالی مطرح می‌شود که کارشناسان متعددی اعلام کرده‌اند با وجود اتهام‌های واشنگتن علیه ایران، هیچ دلیلی درباره نقش تهران برای حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان وجود ندارد.

از سوی دیگر تهران نیز  قاطعانه هرگونه دست داشتن در این حادثه را رد کرده‌  و «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران این حادثه را بسیار مشکوک توصیف کرده است.

 روزنامه «تایمز» انگلیس نیز گزارش کرد که تفنگداران انگلیسی قرار است از قایق‌های نیروی دریایی یا کشتی‌های تجاری این کشور برابر حملات موشکی و مین‌های شناور در خلیج فارس محافظت کنند.

در پی اظهارات خلاف واقع وزیر خارجه انگلیس در متهم کردن ایران به دست داشتن در حوادث اخیر برای دو نفتکش در دریای عمان، سفیر این کشور در تهران شنبه  به وزارت خارجه احضار شد.