پهپادهای تهاجمی ارتش یمن فرودگاه‌های ابهاء و جیزان را هدف قرار دادند

گروه جهان الف،   3980325232

ارتش یمن اعلام کرد که پهپادهای تهاجمی ‌اش دو فرودگاه سعودی را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش فارس، یگان پهپادی ارتش یمن روز شنبه از انجام عملیات جدید علیه فرودگاه‌های عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش شبکه خبری المنار، یگان پهپادی ارتش یمن اعلام کرد که پهپادهای تهاجمی قاصف K2 دو فرودگاه ابهاء و جیزان عربستان سعودی را هدف حملات خود قرار دادند.

هفته پیش نیز تعدادی پهپاد از نوع «قاصف K2» به فرودگاه جیزان در جنوب عربستان حمله کرده و آشیانه و ایستگاه‌های هواپیماهای بدون سرنشین سعودی را که در جنگ یمن استفاده می‌شوند، هدف قرار گرفته است. 

ماه گذشته میلادی نیز ارتش یمن در چهار نوبت، فرودگاه جازان را هدف عملیات پهپادی قرار داده بود. در یک نوبت از این حملات آشیانه، در عملیاتی دیگر سامانه‌های پاتریوت مستقر در این فرودگاه و در یک نوبت دیگر انبارهای تسلیحاتی هدف قرار گرفته بود.

سخنگوی انصارالله یمن چندی پیش با انتقاد از تداوم محاصره فرودگاه صنعا گفت که متجاوزان باید بدانند که فرودگاه‌های آن‌ها در تیررس نیروهای یمنی هستند.

وی تهدید کرده بود: «باید به کشورهای متجاوز فهماند که فرودگاه‌های آن‌ها در تیررس آتش یمن قرار دارد و بستن آن‌ها و یا ایجاد اختلال کامل  در کار آن‌ها نزدیک‌ترین  راه برای شکست محاصره فرودگاه صنعاء است».

بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعاء به روی هواپیماها جهت انتقال بیماران به خارج یکی از بندهای توافق استکهلم در مورد یمن است. با این حال، ائتلاف سعودی و اماراتی به تعهد خود عمل نکرده‌اند و این فرودگاه بیش از چهار سال است که تعطیل شده است.