وزیر دفاع لبنان: جنگ میان لبنان و اسرائیل بعید است

گروه جهان الف،   3980325143

وزیر دفاع لبنان می‌گوید وقوع جنگ میان بیروت و تل‌آویو به نفع هیچ کدام از این دو طرف نیست و وی معتقد است (در برهه کنونی) جنگی میان این دو آغاز نخواهد شد.

به گزارش فارس، «الیاس بوصعب» وزیر دفاع لبنان اظهار داشت (در برهه کنونی) امکان بروز جنگ میان لبنان و رژیم «اسرائیل» بعید است و لبنان تا حد امکان تلاش می‌کند خود را از نزاع‌های بین‌المللی دور کند.

بوصعب به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت: احتمال اقدام نظامی اسرائیل علیه لبنان بالا نیست؛ وقوع جنگ نه به نفع اسرائیلی‌هاست نه لبنان زیرا این جنگ همانطور که برای لبنان، اقتصاد و زیرساخت‌های آن دردآور است برای طرف اسرائیلی نیز دردآور خواهد بود، از آنجایی که اسرائیلی‌ها این را می‌دانند بعید می‌دانم جنگی میان لبنان و اسرائیل به دلیل اختلافات دو طرف آغاز شود.

وزیر دفاع لبنان تصریح کرد، زمانی که برخی اختلافات ابعاد منطقه‌ای به خود بگیرد لبنان در حد امکان تلاش می‌کند سیاست بی‌طرفی اتخاذ کند و شریکی در نزاع‌های منطقه‌ای نباشد.

ترسیم مرزها میان لبنان و فلسطین اشغالی

بوصعب در ادامه به مسأله مذاکرات برای ترسیم مرزهای مورد اختلاف میان لبنان و فلسطین اشغالی که این روزها با میانجیگری «دیوید ساترفیلد» معاون وزیر خارجه آمریکا در جریان است (+) پرداخت و تأکید کرد، لبنان از هیچ بخشی از مرزهای دریایی یا زمینی خود صرفنظر نخواهد کرد.

وی گفت: ما شروط ویژه‌ای درباره ترسیم مرزهای زمینی و دریایی داریم، اینها پیش‌شرط برای مذاکره نیستند اما نمی‌شود بخشی از مسأله مرزها حل شود و بخشی دیگر رها شود.

هفته گذشته، یک روزنامه سعودی گزارش داد، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند تا هر تحرک احتمالی حزب الله در این منطقه را رصد کنند