باز هم نتیجه معکوس/ هدف آمریکا از آتش‌سوزی نفتکش‌ها چیست؟

احمدرضا هدایتی*،   3980325085 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
باز هم نتیجه معکوس/ هدف آمریکا از آتش‌سوزی نفتکش‌ها چیست؟

با این‌که دشمنان این مرزوبوم بارها به تجربه دریافته‌اند که دست اراده الهی با ملت ایران اسلامی است و هر اقدامی علیه انقلاب اسلامی با عنایت الهی به افتضاحی علیه خودشان و فرصتی برای ایران تبدیل خواهد شد، اما همچنان بر اثبات ناتوانی‌های خود اصرار دارند، چرا که به‌راستی مصداق این سخن امام صادق (ع) هستند، که می‌فرمایند؛ «خدا را شکر که خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها آفرید.»

تلاش گسترده و مستمر رسانه‌های غربی برای سیاه‌نمایی در مورد انقلاب اسلامی ایران و جهان اسلام طی ۴۰ سال گذشته سبب شد تا بیش از هر زمان دیگری زمینه‌های آشنایی افکار عمومی جهان به‌سوی معارف اسلامی فراهم شود، عملیات طبس با اراده الهی، ضعف و آسیب‌پذیری ارتش پوشالی یانکی‌ها را ثابت کرد، جنگ تحمیلی باعث تقویت، اتحاد و انسجام بیش از پیش مردم شد و سرانجام شکست جبهه کفر را در پی‌ داشت، تحریم زمینه‌های خودکفایی را فراهم ساخت و سایر اقدامات آنها علیه ایران نیز سرنوشتی مشابه در پی داشت.

این ناکامی‌ها محدود به چالش مستقیم با انقلاب اسلامی ایران نبود، برای استقرار در کنار مرزها و کنترل ما، عراق را مورد تهاجم قرار دادند، اما در نهایت زمینه اتحاد دو کشور همسایه فراهم شد، با خلقِ گروه تروریستی داعش، به خیال خود، نابودی جبهه مقاومت و ایران را هدف قرار دادند، اما ایران تا کنار مرزهای همپیمان دیرینشان یعنی رژیم اشغالگر قدس پیش رفت، عزمشان را بر حذف یکی از اصلی‌ترین متحد ایران یعنی رئیس‌جمهور سوریه جزم کردند، اما رسوایی برای آنها را به‌همراه داشت، عربستان را برای سلطه بر یمن تسلیح و در ظلم آنها مشارکت کردند، اما ناکارآمدی تسلیحات پیشرفته و نقشه‌های شومشان بیش از پیش آشکار شد.

با این حال؛ آنها که طی این سال‌ها بارها نتیجه اقدامات شرورانه خود در تقابل با جبهه حق را آزموده و طعم شکست نقشه‌های شیطانی خود را چشیده‌اند، اینبار نیز در رفتاری حقیرانه شاید برای آخرین بار شانس خود برای تحمیل خواسته‌هایشان به ایران اسلامی را با فرستادن پیغام و بسته‌های پوچ محک زدند.

گویا چنان در جهل و جاه‌طلبی خود غرق شده‌اند که پایانی بر سیاست‌های شکست‌خورده آنها متصور نیست و هنوز واقعیت این ضرب‌المثل معروف ایرانی را که می‌گوید؛ «آزموده را آزمودن خطاست» باور نکرده‌اند.

آمریکایی‌های متوهم که انتظار نداشتند اقدامات فریب‌کارانه آنها در نهایت با پاسخ انقلابی، قاطع و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (دامت برکاته) مواجه شود، ابتدا کوشیدند از طریق همسایگان ایران پیام سلطه‌جویی خود را به مسئولین ایرانی منتقل کنند و در ادامه و در جهت جبران شکست‌های قبلی خود، در قالب سناریویی جدید، به شکل کاملاً، هدفمند، کشورهای خاصی را واسطه قرار دادند، اما به یاری خدا و تحت رهبری داهیانه آیت خامنه‌‌ای(دامت برکاته)، بار دیگر طعم تلخ حقارت را چشیدند.

به زعم آمریکایی‌ها، انتخاب دو شکست خورده جنگ جهانی دوم برای میانجیگری، دو پیام داشت، اول این‌که حتی کشورهای قدرتمندی مانند؛ آلمان و ژاپن نیز سرانجام مجبور شدند در برابر یانکی‌ها تسلیم شوند و پیام دیگر این‌که اگر با ما همراه شوید، مانند آنها پیشرفت خواهید کرد.

اما سوال این است که اولا؛ً چرا قبل از انقلاب که حکومت وقت ایران برده و نوکر شما بود، با همان سرعت و همانند آنها به چنین پیشرفتی دست نیافت؟ و ثانیاً؛ آیا پیشرفت تک‌بُعدی (تکنولوژیکی) و بدون استقلال می‌تواند معنای واقعی داشته باشد؟ و ثالثاً؛ آیا به‌راستی وابستگی انکارناپذیر و بدهی‌های کلان و نیز معضلات اجتماعی و اخلاقی حاکم بر این کشورها می‌تواند نشانه پیشرفت واقعی باشد؟

اما رابطه آتش‌سوزی نفتکش‌ها با این ماجرا چیست؟

۱- علت آتش‌سوزی دو کشتی نفتکش ژاپنی و پانامایی اگر چه هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و برداشت‌های اولیه در مورد‌ یکی از آنها بیانگر نقص فنی در موتورخانه و در دیگری حادثه در عرشه است، اما با توجه به واکنش فوری رسانه‌های غربی به این حوادث و عدم اشاره آنها به نقش ایران در کمک به اطفای حریق و نجات خدمه کشتی‌ها، نشان می‌دهد که احتمالاً این دو حادثه عمداً توسط غربی‌ها و یا همدستان آنها برای قدرت‌نمایی و ایجاد ترس در مردم و مسئولین ایرانی صورت گرفته است.

۲- متهم‌سازی ایران به جنگ‌افروزی و القای ناامنی به کشورهای منطقه و فراهم نمودن شرایط برای طرح دعوای جدید در سازمان‌های بین‌المللی، هدف دیگری است که نمی‌تواند، دور از انتظار باشد.

۳- همچنین این اقدام می‌تواند تاکتیکی باشد برای فراهم نمودن شرایط حضور پررنگ‌تر در منطقه، به بهانه تأمین امنیت تردد شناورها و در واقع حفظ منافع و تأمین اهدافی که آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند.

۴- ترامپ به خوبی می‌داند که آمریکا حریف ایران نمی‌شود، به همین دلیل شاید به مصداق ضرب‌المثل دیگر ایرانی که می‌گوید؛ «سنگ مفت، گنجشک مفت»، در واقع آخرین تیرهای ترکش را برای کسب هرگونه موفقیت احتمالی و آزمایش شانس خود برای باز کردن جای پا در ایران و فراهم کردن شرایط برای پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات آینده آمریکا خرج کرد.

۵- بی‌شک تشدید سیاست پوسیده ایران‌هراسی و گرم کردن بازار فروش تسلیحات بیشتر به کشورهای مرعوب منطقه و دوشیدن مجدد گاوهای عربی، یکی دیگر از اهداف آمریکایی‌ها برای سناریوسازی‌ اتفاقات اخیر محسوب می‌شود.

۶- واکنش چندی پیش ایران نسبت به اقدام آمریکا برای لشکرکشی به منطقه و عقب‌نشینی و توقف ناوگان آمریکایی‌ها در خلیج عدن نیز، چنان فضاحتی را برای آمریکایی‌ها به همراه داشت که تحمل آن برای سردمداران این کشور چندان آسان نیست و لذا به‌نظر می‌رسد، آنها به خیال خودشان قصد دارند، با چنین بهانه‌هایی امکان حضور محترمانه ناوگان رمیده خود را در خلیج همیشه فارس فراهم نمایند.

علت هرچه که باشد و حادثه به هر شکی که رخ داده باشد، این مورد نیز، همانند سایر موارد نتیجه معکوس داشت، چرا که اولاً؛ تمام تلاش چند وقت اخیر ترامپ برای کاهش قیمت نفت را خنثی نموده و باعث افزایش مجدد قیمت نفت شد، ثانیاً؛ اگر این وقایع عمدی بوده باشد، بار دیگر اوج حماقت آمریکایی‌ها و همپالگی‌ها و همپیمانان آنها را نشان می‌دهد، چرا که هیچ عقل سالمی نمی‌پذیرد که ایران در آبهای نزدیک به ساحل خود و آنهم در مورد کشورهایی که با آنها مشکل ندارد و در حالی که میزبان یکی از عالی‌ترین مقامات یکی از آنهاست، مرتکب چنین کار نابخردانه‌ای شود.


*کارشناس ارشد مدیریت

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۵۴۲۵۵۱۷:۰۷:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۲۵
بجای این همه پرت و پلا گفتن کاری واسه مردم بکنید.
محمود۹۵۴۸۱۹۰۰:۲۱:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۲۶
جالبه بعضی ها بجز جیب و شکم خودشون به هیچ چیز دیگه فکر نمی کنند.
ناشناس۹۵۴۹۳۶۰۶:۳۵:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۲۶
هر چیزی باید به اندازه خردمندانه خودش بررسی شود با بی ادبی نمی توان حقیقتی را ثابت کرد.
مم۹۵۴۲۷۵۱۷:۲۲:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۲۵
قدس در تصرف لواط کاران رژه 250000 لواط کار و مساحقه کار ( طبق زن) در بیت المقدس ، خشم تندروهای یهودی و مسیحی و مسلمان را برانگیخت... این خشم بزودی بصورت قتل و آزار لواط کاران و مساحقه کاران بیرون خواهد ریخت.......تمام
ناشناس۹۵۴۲۸۵۱۷:۳۱:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۲۵
هنوز عامل انفجار نفتکش ها مشخص نشده است.
ناشناس۹۵۴۹۱۱۰۵:۲۱:۵۶ ۱۳۹۸/۳/۲۶
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک است و ترامپ باید قبل از برگزاری انتخابات نتیجه خروج از برجام را به یک نتیجه خوشایند برای مردم آمریکا، دولتها و مردم جهان برساند وگرنه نتایج بر علیه او تمام خواهد شد. شأن و منزلت رئیس جمهور فعلی آمریکا بسیار متفاوت با شأن و شخصیت مردم شریف آمریکاست.
ناشناس۹۵۴۲۸۶۱۷:۳۳:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۲۵
اگر ما نتوانیم نفت بفروشیم، هیچکس نمی تواند از طریق تنگه هرمز نفت بفروشد.
ناشناس۹۵۴۲۸۸۱۷:۳۴:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۲۵
ژاپن فقط راوی پیام آمریکا بود.
ناشناس۹۵۴۲۹۰۱۷:۳۶:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۲۵
اگر این نفتکش ها غرق می شدند باعث آلودگی گسترده و صدمه شدید به اکوسیستم دریا می شدند.
ناشناس۹۵۴۲۹۳۱۷:۳۸:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۲۵
آمریکا اعلام کرده که طرح اسکورت نفت کش ها در خلیج فارس و دریای عمان را درحال بر رسی دارد.
ناشناس۹۵۴۲۹۷۱۷:۴۰:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۲۵
نویسنده می گوید: ترامپ به خوبی می‌داند که آمریکا حریف ایران نمی‌شود. چرا آمریکا حریف ایران نمی شود؟
ناشناس۹۵۵۲۷۲۱۱:۰۰:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۲۶
در دوران بوش پسر که افغانستان و عراق را اشغال کرد اگر زورش می‌رسید ایران رو هم اشغال می کرد الان ۱۶ سال از اشغال عراق میگذره و سپاه دستاورد های نظامی به مراتب بیشتری داره زورش نمی‌رسه وگرنه حمله میکرد
ناشناس۹۵۵۳۸۳۱۲:۰۲:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۲۶
منظور ایشان حریف جنگی است چون اگر به این نتیجه می رسید که می تواند بر ایران فایق آید مدت ها پیش اینکار را می کرد راستی هوای آلبانی چطوره خوبه ؟
ناشناس۹۵۴۲۹۸۱۷:۴۰:۵۶ ۱۳۹۸/۳/۲۵
قرار نیست هر کارشناس ارشد مدیریتی الزاما مفسر سیاسی خوبی هم باشد.
ناشناس۹۵۴۳۱۰۱۷:۵۳:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۲۵
آن فیلم به روشنی همه چیز را نشان می دهد عجله نکنید.
امید۹۵۴۳۱۶۱۷:۵۶:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۲۵
این تحلیلها منو به یاد روزنامه های دهه ۶۰ میندازه
ناشناس۹۵۴۳۲۸۱۸:۰۱:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۲۵
ن.یسنده نوشته : جنگ تحمیلی باعث تقویت، اتحاد و انسجام بیش از پیش مردم شد و سرانجام شکست جبهه کفر را در پی‌ داشت منظور پیروزی نویسنده همان قبول قطعنامه 598 از سوی ایران در ضعف تمام از سوی ایران و 2 سال بعد از قبول از سوی ایران قسمتهای از خاک ایران در دست عراق بود تا هنگامی که خود عراق عقب نشینی کرد برای حمله به کویت و ایران یک سنت هم از عراق غرامت نگرفت ! عجب پیروزی !
ناشناس۹۵۴۳۶۷۱۸:۱۶:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۲۵
الله اعلم
ل۹۵۴۴۰۲۱۸:۳۰:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۲۵
ما چی میشیم این وسط بالاخره؟ چقدر مقاومت برا این مردم بیچاره؟
ناشناس۹۵۴۶۲۳۲۱:۴۴:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۲۵
وقتي ايران بارها اعلام كرده وجود امريكايي ها در منطقه موجب نا أمني وهرج ومرج ميشود كشورهاي وابسته وبله قربانگو امريكا حاضر نيستند به پذيرند كه حق با ايران است والآن مشخص شد كه اسراييل وامريكا با توطئه مي خواهند خليج فارس ومنطقه را نا أمن جلوه دهند كه حضور خودرا براي چپاول بيشتر در منطقه ضروري جلوه دهندبراي همين منظور كشتي هاي نفتي كشورهاي پولدار ميزنند براي دوشيدن بيشتر عربستان وامارات
مهران از برلين۹۵۴۷۰۵۲۲:۳۲:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۲۵
صادرات نفت ايران از ٦ مليون بشكه در روز در سال ١٩٧٥ ميلادي به ٣٥٠ هزار بشكه در روز در سال ٢٠١٩ رسيده. واقعاً كه هزينه ..
حسن۹۵۴۷۲۵۲۲:۴۹:۰۶ ۱۳۹۸/۳/۲۵
این نوع نگاه به وقایع حکایت از خود برتر بینی و نادیده گرفتن قدرت دشمن است و در این میان مردم ایران باید تاوان این اشتباه را بدهند
ناشناس۹۵۴۷۴۰۲۳:۰۰:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۲۵
سلام. آمریکا میخواد ببینه اگه نفت کش ها آتیش بگیرند، نفت حداکثر چقدر بالا میره.
ناشناس۹۵۴۷۵۶۲۳:۱۳:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۲۵
در اين عكس مشخص ميشود كه شينزو آبه بدرد ميانجيگيري نمي خورد
ناشناس۹۵۴۷۹۴۰۰:۰۷:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۲۶
مقاومت خوبه ولی برای مردم جنگ جنگ تا پیروزی خوبه ولی جنگی که مردم بکنند بیکاری برای مردم بی پولی برای مردم گرونی برای مردم شرمندگی جهیزیه و هزینه دانشگاه و تحصیل برای مردم اما بیمارستانهای خارج برای مسوولین حسابهای خارجی برای مسوولین حقوقهای نجومی برای مسوولین بخشودگی کلان وام بانکی برای آقازاده ها .. و هزاران ...برای مسوولین
ناشناس۹۵۴۸۱۵۰۰:۱۸:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۲۶
اگه آمریکا قصد رویارویی جدی با چین در شرق آسیا رو نداشت حتما یه جنگ حسابی با ایران را می انداخت ولی فعلا هرچی گروه B تلاش میکنه آمریکا به صلاح نمیدونه خودش و تو خاورمیانه مشغول کنه و چین و به حال خودش رها کنه
ناشناس۹۵۴۸۲۶۰۰:۲۹:۳۶ ۱۳۹۸/۳/۲۶
در پاسخ به دوستی که گفته چرا آمریکا از ایران می ترسد، بگویید مقاله قبلی همین نویسنده را که در سایت شما منتشر شد را بخوانند. اینهم آدرسش https://www.alef.ir/news/3980307095.html به آن دوستی هم که گفته پذیرش قطعنامه از سوی ایران پیروزی نیست، بگویید اگر بازگشت عراق که می خواست چند روزه به تهران برسد و همه دنیا هم حمایتش می کرد، پیروزی نیست، پس چیست؟ به خصوص در حالی که تنها پشتیبان ایران عنایت الهی و حمایت مردم بود و یکی دو کشور ضعیف مثل سوریه.
ناشناس۹۵۴۸۹۰۰۳:۱۵:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۲۶
امریکا از خداشه هیچ نفتی از تنگه هرمز‌ نگذره چون اونوقت نفت شل خودشو بیشتر‌می فروشه چقدر خام‌هستیم به خدا
ناشناس۹۵۴۹۱۰۰۵:۱۴:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۲۶
ترامپ با مذاکره هرگز تحریمها را بر نمی دارد. مشکل ترامپ با ما گرفتن موشکها از دست ماست و بعد دوباره ادامه تحریم تا فروپاشی کامل ایران از درون. ما تا زمانی که به نفت وابسته باشیم اقتصادمان بهبود نخواهد یافت چه با تحریم چه بی تحریم و این تسلسل رکود و تورم ادامه خواهد یافت.
ناشناس۹۵۴۹۱۶۰۵:۵۵:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۲۶
امريكا ميخواد قيمت نفت پائين بياد ؟! عجب تحليلگرى ! آخه آدم ساده ! امريكا با تمام قدرت ميخواد قيمت نفت رو بالا ببره ، شما هنوز هم نميدونيد هدف چينه نه ايران ،
ناشناس۹۵۵۱۴۱۰۹:۵۹:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۲۶
.. اما نکته مهم اینکه فارغ از مقصر ماجرا ، امریکایی ها به هدف خود برای القای ناامنی در خلیج فارس و کسب بهانه برای اعزام نیروهای بیشتر به منطقه رسیدند ، در واقع آنها مدعی هستند به محض خالی شدن منطقه از نظامیان امریکایی شاهد چنین ماجراهایی هستیم
ناشناس۹۵۵۳۹۲۱۲:۰۶:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۲۶
در شرایط کنونی این مردم کف جامعه هستند که بر مقاومت تاکید دارند نه مردمان پشت شبکه های مجازی و این مایه امیدواری است چون از کامنت های بعضی ها چنین بر می آید که اگر دست آنها بود مملکت را خیلی وقت پیش به بیگانه می فروختند در جواب اینها باید گفت عقلا مانند شما فکر نمی کنند و به توانایی های دشمن قسم خورده مردم ایران که آنها را بار ها تروریست خوانده اند (مباهات) نمی کنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین