عامل اصلی اختلافات زناشویی چیست؟

گروه اجتماعی الف،   3980325026

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: فقدان مهارت‌های زندگی، عامل اصلی اختلافات زناشویی است.

عامل اصلی اختلافات زناشویی چیست؟

لیلا کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سه مرکز مشاوره تخصصی ازدواج زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان فعال است و تمرکز خود را روی آموزش‌های پیش از ازدواج معطوف کرده است. سال گذشته نیز بیش از ۱۷۷ دوره آموزشی پیش از ازدواج برگزار شد که بیشتر، مناطق کم‌برخوردار شهری و روستایی را پوشش می‌داد.

این مسئول با اشاره به این‌که خوشبختانه این کارگاه‌ها از بازخوردهای خوبی برخوردار بود، افزود: درصد بالایی از طلاق‌ها به خاطر فقدان مهارت‌های زندگی رخ می‌دهد و به همین خاطر است که قریب به اتفاق طلاق‌ها در سه سال اول زندگی ثبت شده است.

وی تصریح کرد: پنج علت عمده برای طلاق ذکر شده است که سه مورد از آن، به طور مستقیم به فقدان مهارت برمی‌گردد. پر واضح است که وقتی زوجین به خاطر مسائل پیش پا افتاده درخواست طلاق می‌دهند، به خاطر تهاجم فرهنگی و توطئه دشمن نیست، بلکه فقط نبود مهارت ارتباط نقش‌آفرین بوده است.

کریمی یادآور شد: متأسفانه دختر و پسر جوان از دو فرهنگ متفاوت، بدون این‌که به مهارت‌های زندگی تجهیز شده باشند، زیر یک سقف می‌روند و همین می‌تواند زمینه‌ساز بروز تنش‌های بعدی باشد. از همین‌رو، پیشنهاد می‌شود که تقسیم کار دستگاهی صورت بگیرد و مهارت‌آموزی سرلوحه برنامه‌ها باشد.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: می‌توانیم آموزش‌های پیش از ازدواج را در هر سطحی، به دستگاه‌هایی بسپاریم که از اعتبار و امکان آن برخوردار هستند و می‌توانند جمعیت زیادی از دختران و پسران در آستانه ازدواج را تحت پوشش قرار دهند. علاوه بر این، اداره کل ورزش و جوانان امسال از طرحی پژوهشی با مضمون «اثرسنجی آموزش‌های علوم‌پزشکی» حمایت می‌کند و همین می‌تواند راهگشایی برای بهبود آموزش‌های پیش از ازدواج باشد.

کریمی خاطرنشان کرد: همچنین یکی از سمن‌های استان، ۵۳ میلیون تومان اعتبار دریافت کرده است تا در همین راستا، در سطح فضای مجازی و برای پخش در صدا و سیما، تولید محتوای آموزشی داشته باشد.