جریمه ۹۷ میلیاردی یک شرکت برای گران‌فروشی

گروه اقتصادی الف،   3980322182

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ فقره پرونده شیرخشک به میزان ۱۲۱ تن تشکیل شده که ۳ فقره مختومه شده و ۲ پرونده با مقدار ۱۰۷ تن در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری امروز خود که در محل این سازمان برگزار می‌شد، با تبریک عید سعید فطر به بیان آمار سازمان تعزیرات حکومتی طی ۸۳ روز نخست سال جاری، گفت: در ۸۳ روز نخست سال جاری (تا ۲۱ خردادماه) ۱۲۰ هزار و ۶۴۱ پرونده وارده به تعزیرات داشته ایم و ۱۰۷ هزار و ۸۲ پرونده مختومه شده است و کل مانده پرونده‌های سازمان ۵۶ هزار و ۴۵۵ فقره می‌باشد.

وی افزود: متخلفان در این ۸۳ روز ۷ هزار میلیارد و ۷۰۳ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند. بیشترین پرونده‌ها مربوط به حوزه کالا و خدمات می باشد و بیشترین ارزش ریالی تخلف مربوط به حوزه قاچاق است که مقایسه تعداد پرونده‌های قاچاق و میزان ارزش ریالی نشان دهنده برخورد با قاچاقچیان در سطح کلان است.

وی با اشاره به طرح ضیافت و اقداماتی که انجام شده اظهارداشت: سه هزار و ۵۰۲ تیم گشت مشترک تعداد ۱۶ هزار و ۴۷۲ مورد بازرسی انجام داده اند و در این بازرسی ها پنج هزار و ۸۲۲ واحد دارای تخلف، پنج هزار و ۸۲۴ واحد بدون تخلف، چهار هزار و ۸۲۶ واحد تذکر گرفتند و برای ۶ هزار و ۳۶۳ متخلف پرونده تشکیل شده و متخلفان جمعاً به پرداخت ۱۹۶ میلیارد و ۴۹۴ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده اند.

وی با تشریح مهم ترین پرونده های مهم و ملی در سراسر کشور گفت: در استان تهران یک شرکت بین المللی به دلیل گرانفروشی بیش از ۹۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به پرداخت ۹۷ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده که رای صادره در شعبه تجدیدنظر قطعی شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در استان سیستان و بلوچستان ماموران پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر مقدار ۱۶۰ کیسه شیر خشک جمعاً ۴ تن را در حال قاچاق کشف کردند و با توجه به تائید دانشگاه علوم پزشکی در مورد مصرف قابل انسانی این محموله، حکم به ضبط محموله صادر و متهم به پرداخت یک میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ فقره پرونده شیرخشک به میزان ۱۲۱ تن تشکیل شده که ۳ فقره مختومه شده و ۲ پرونده با مقدار ۱۰۷ تن در حال رسیدگی است، افزود: همچنین محموله ۲۵ تن شیر خشک نیز توسط پلیس آگاهی کشف و پس از استعلام مصرف انسانی از دانشگاه علوم پزشکی حکم به ضبط محموله صادر و متهم به پرداخت ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

سخنگوی تعزیرات به پرونده‌ای در استان یزد اشاره کرد و گفت: محموله لوازم پزشکی و باطری تلفن همراه قاچاق در گلوگاه شهید مدنی مهریز به ارزش ۶ میلیارد ریال کشف و پرونده در حال رسیدگی و صدور رای می باشد.

رایگانی همچنین در مورد استان کردستان اظهارداشت: پس از کشف ۱۱ کیلو و ۲۳۵ گرم و ۳۱۰ سوت زیورآلات سفید و زرد، رسیدگی به پرونده آغاز و با احراز تخلف متهم به ضبط محموله و پرداخت ۱۲ میلیارد و ۷۲۹ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی افزود: در استان فارس با کشف محموله قاچاق پارچه از یک کامیون در حال تردد در دشت ارژن، پرونده تخلف تشکیل و استعلام های لازم انجام شد و با توجه به عدم ارائه مدارک قانونی از سوی متهم و تائید مراجع ذیصلاح، محموله توقیف و به سازمان اموال تملیکی ارسال شد. ارزش این محموله ۲۷ میلیارد ریال است و حکم متهم نیز به زوی صادر می شود. همچنین یک محموله پارچه قاچاق نیز به ارزش ۳۲ میلیارد ریال از یک کامیون کشف شده و شعبه در حال دریافت اظهارات متهم است.

وی اضافه کرد: همچنین یک محموله قاچاق لوازم یدکی به ارزش ۶ میلیارد ریال کشف و به تعزیرات حکومتی ارسال شده که شعبه رسیدگی کننده، در حال بررسی موضوع است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: مامورین اجرای احکام تعزیرات فارس پس از محکومیت ۱۵ میلیارد ریال قاچاقچی ارز، موفق شدند مقدار ۳ میلیارد ریال از این جریمه را وصول و به حساب خزانه دولت واریز کنند. همچنین در پرونده قاچاق ارز دیگری نیز که متهم ۱۵ میلیارد ریال جریمه شده بود، ماموران اجرای احکام مقدار دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از جریمه مذکور را وصول کردند.

رایگانی گفت: در استان ایلام پرونده عدم ایفای تعهدات ارزی یک شرکت به ارزش ۱۶ میلیارد ریال در تعزیرات ایلام تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

وی همچنین به استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: ۵ پرونده قاچاق دام (گوسفند و شتر) به ارزش ۹ میلیارد ریال تشکیل و در حال رسیدگی است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره پرونده‌ای در استان گلستان گفت: یک شرکت به اتهام کسری گندم و عرضه خارج از شبکه گندم به پرداخت ۱۷۵ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد. همچنین شرکت دیگری نیز به اتهام عرضه خارج از شبکه گندم به پرداخت ۶۶ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی افزود: در استان هرمزگان نیز در ۴ پرونده قاچاق سوخت ۱۲ نفر متهم جمعاً به پرداخت ۳۴ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده اند.

سخنگوی تعزیرات بیان داشت: پرونده احتکار میوه توسط فردی به ارزش ۱۸ میلیارد ریال و پرونده قاچاق پتو توسط ۲ نفر به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال و همچنین پرونده قاچاق تن ماهی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال مهم ترین پرونده های در دست رسیدگی می‌باشد.

رایگانی در خصوص اقدامات تعزیرات استان آذربایجان غربی نیز گفت: برای مدیرعامل یک شرکت وارداتی به دلیل گرانفروشی یک هزار و ۳۲۲ دستگاه کولر گازی جریمه ۲۱ میلیارد ریال صادر شده است همچنین در یک پرونده ارزی، حواله ارزی خارج از ضوابط تعیینی از سوی یک شرکت به میزان ۸۰ هزار یورو وصول شده و حکم جریمه ۷۸ میلیارد ریالی متهم نیز در شعبه تجدیدنظر قطعی شده است.

وی ادامه داد: یک شرکت صادراتی به دلیل قاچاق ۴۴ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم بشکه رزین حاوی ۸۵ درصد مواد سوبسید دار از نوع نفت سفید، به پرداخت ۸۸ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در مورد استان عملکرد اخیر تعزیرات استان خراسان شمالی گفت: با گزارش سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در مورد گرانفروشی ۷۱ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم برنج توسط یک شرکت بومی، تخلف بررسی و پس از احراز متهم به پرداخت ۳ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است که این حکم در مرحله اجرا است.

رایگانی اضافه کرد: در استان مرکزی نیز قاچاقچی محموله سیگار به ارزش ۱۸ میلیارد ریال در تعزیرات حکومتی به ضبط محموله به نفع ستاد اجرایی حضرت امام (ره) و پرداخت ۱۸ میلیارد و ۴۸۳ میلیون ریال جزای نقدی و همچنین ضبط خودرو حامل محموله محکوم شد همچنین دو پرونده احتکار فویل آلومینیومی به ارزش ۸۲ میلیارد ریال در حال رسیدگی است.

وی در خصوص اخرین اخبار استان کرمان گفت: با متوقف کردن یک کانتینر توسط مامورین نیروی انتظامی مشخص شد بارنامه این کانتینر مربوط به پارچه است اما با توجه به مشکوک بودن رفتارهای راننده، ماموران اقدام به فک پلمپ کانتینر و کشف یک میلیون و ۷۰۰ هزار نخ سیگار کردند و بلافاصله پرونده به تعزیرات ارجاع و مورد رسیدگی قرار گرفت. نهایتاً متهم پرونده به پرداخت ۱۹ میلیارد ریال جریمه نقدی و ارزش خودروی حامل محموله محکوم شد و همچنین حکم به ضبط سیگارهای مکشوفه نیز صادر شد.

محکومیت ۱۲ میلیاردی مدیرعامل یک کشتارگاه در سمنان

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در مورد اقدامات انجام شده در استان سمنان نیز گفت: مدیرعامل کشتارگاه «الف» به دلیل گرانفورشی ۱۴۳ هزار و ۱۹۲ کیلوگرم گوشت مرغ در تعزیرات به پرداخت ۱۲ میلیارد و ۹۶ میلیون ریال جزای نقدی ر حق صندوق دولت و ممهور نمودن پروانه به مهر تخلف مرتبه اول محکوم شد.

رایگانی افزود: در استان لرستان نیز با هماهنگی انجام شده از سوی معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مقرر شده بود که سازمان همیاری شهرداری سهمیه گوشت گرم گوسفندی تنظیم بازار را برای توزیع میان مصرف کنندگان بر اساس فرم زمانبندی و سهمیه شهرستان خرم آباد، تحویل فروشگاه های منتخب کند.

وی اضافه کرد: حسب گزارش های دریافتی سازمان مذکور برخلاف ضوابط توزیع، کالای مورد نظر را تحویل واحدهای صنفی مربوطه نکرده و بر همین اساس پرونده تخلف تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت و در بررسی های شعبه سوم ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی خرم آباد موضوع عرضه خارج شبکه مقدار یک هزار کیلوگرم گوشت گوسفندی محرز و مشخص شد و نهایتاً متهم (سازمان همیاری شهرداری) به پرداخت یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

وی گفت: در استان آذربایجان شرقی، یک شرکت وارد کننده مواد اولیه صنایع تولید کفش به دلیل گرانفروشی و عدم رعایت ضوابط قیمت گذاری به پرداخت ۵۹ میلیارد ریال جریمه محکوم شد. (این شرکت مواد اولیه صنایع کفش را فرآوری می‌کرده یعنی کاتالیزور را به صورت خام وارد کرده و پس از فرآوری آن را به ۲۰ گرید مختلف تغییر داده و با قیمت جدید به فروش می رسانده اما از نظر کارشناسان عمل فرآوری دلیل بر افزایش قیمت اینم کالا نیست و تخلف است.

رایگانی در خصوص عملکرد استان خراسان رضوی نیز بیان کرد: پس از کشف ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار درهم ارز قاچاق توسط مامورین مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بلافاصله برای فرد متخلف پرونده تعزیراتی تشکیل که در نهایت پس از رسیدگی و أخذ دفاعیات متهم به پرداخت ۵۴ میلیارد و ۹۷۶ میلیون و ۵۰۱ هزار ریال جزای نقدی، معادل یک برابر بهای ارز قاچاق و ایضا پرداخت مبلغ ۵۴ میلیارد و ۹۷۶ میلیون و ۵۰۱ هزار ریال معادل ارزش ارز از بین رفته محکوم گردید.

وی در ادامه گفت: فرد متخلف در مجموع به پرداخت ۱۰۹ میلیارد و ۹۵۳ میلیون و ۲ هزار ریال محکوم شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص آخرین اقدامات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یک شرکت تولیدی بطری آب معدنی که با کد بورسی سهمیه ماهانه مواد پتروشیمی را خریداری می کرد تا بطری آب معدنی تولید کند؛ این سهمیه را به صورت آزاد و غیرمجاز در شمال و کردستان به فروش رسانده که به همین دلیل به پرداخت ۳۴ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

آخرین اقدامات انجام شده در تعزیرات برای پرونده های عدم تحویل خودرو

وی اظهار داشت: گروه خودروسازی بهمن ۱۵۰ دستگاه خودروی بِستِر تعهد داده بودند که با حضور مدیرعامل این شرکت هر ۱۵۰ خودروی بِستِر به قیمت مصوب سازمان حمایت یعنی قیمت ۱۰۳ میلیون تومان تحویل مشتری شد ذکر این مطلب که این تحویل غیر حکمی بوده و حکم مجازاتی صادر نکردیم مهم است.

سخنگوی سازمان تعزیرات به پرونده شرکت خودروساز دیگری اشاره کرد و گفت: خودوری هاوال ۱۰۰ دستگاه مانده بود که به قیمت سازمان حمایت تحویل مشتریان داده شد.

وی افزود: در این پرونده یک هزار و ۴۰۰ تعهد باقیمانده بود که مشتریان این خودرو مطمئن باشند که تعزیرات در حال پیگیری است. از گمرک آخرین اطلاعات قطعه این خودرو را استعلام گرفتیم، از پلیس راهور تعداد پلاکی که برای این خودرو صادر شده جواب داده، اسامی این پلاک‌ها که به نامشان صادر شده را در خواست کردیم و حقوق کسانی که ثبت نام کردند ضایع نمی‌شود.

رایگانی ادامه داد: شرکت سایپا ۲۰۰۰ دستگاه تعهد تحویل خودروی سیتروئن C۳ داشتند که ۱۳۰۰ تحویل دادند و ۷۰۰ شاکی از سوی سازمان حمایت ارجاع داده شده که مهلت یک ماهه به شرکت سایپا سیتروئن دادیم و مدیرعامل این شرکت در تعزیرات تعهد دادند که هر ۷۰۰ خودروی باقیمانده طی یک ماه تحویل مشتریانی که ثبت نام کردند زیر قیمت سازمان حمایت تحویل داده شود و قول می‌دهیم که قطعاً روند تحویل را پیگیری می کنیم.

وی بیان کرد: کرمان موتور ۴۵ دستگاه را باید تحویل می داده که تحویل داده شده و در حال حاضر ۴۰ نفر جدیداً مراجعه کردند که باز هم در حال رایزنی با این شرکت خودروساز هستیم.

وی افزود: پرونده مهمی که با یک هزار و ۷۰۰ شاکی از شرکت هُوو بعد از مدت‌ها جلساتی که برگزار کردیم فقط ۳۰ خودرو از این تعداد مانده که طی یکی دو هفته آینده بدون انجام کار رسیدگی چرا که سیاست ما حمایت از تولید است و دوست نداریم واحدهای تولید کننده جریمه شوند.

وی گفت: شرکت رامک خودو ۱۰۰۰ خودرو در گمرک دارند که توافقاتی کردیم که در آینده نزدیک خودروها تحویل شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اضافه کرد: شرکت ایران خودرو دیزل پرونده بسیار سنگینی داشت که باز هم توافق کردیم که حساب‌ها آزاد شود به شرط تحویل خودروها. فقط در حوزه اداره کل تهران ما ۱۲ هزار پرونده خودرو را مختومه کردیم و این آمار پر افتخاری است و در یک سال ۱۲ هزار شاکی را رضایتشان را جلب کردیم با همکاری سازمان‌های مختلف علیرغم همه محدودیت‌ها.

رایگانی بیان کرد: در مراجعه یکی از شهروندان به تعزیرات در مورد سایپا گفته خودروی من کراس ۳۰۰ برلیانس فول اتوماتیک بوده که در پیش فروش باید همان موقع مبلغ خودرو را واریز می‌کردیم.می‌گویند تاریخ صدور دعوتنامه در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور است و در هر ماهی که صادر شود حداقل ۶۰ روز بازه زمانی تحویل خودرو طوری می‌کشد که این تماماً به نفع شرکت است. از طرف دیگر پرسیدم اگر بخواهیم پول را پس بگیریم چه؟ گفتند که واریز پول شما با سودش ۳ ماه زمان می برد یعنی اگر پولمان‌را هم بخواهیم باید ۳ ماه صبر کنیم.

*فرصت یک هفته ای تعزیرات به فروشندگان پوشاک برند برای اصلاح قیمت های نجومی

وی با هشدار به واردکنندگان پوشاک برند به کشور گفت: پوشاکی را ۷۹ لیر و ۹۹ که به قیمت روز ۱۷۶ هزار تومان باید به مشتری عرضه می‌کرده اما به قیمت ۴۵۹ هزار تومان به مشتری فروخته است در صورتیکه به قیمت امروز لیر قیمت ۱۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان می‌شود که این اختلاف فاحش ۳ برابری با تمام عوارض گمرکی و … در مورد یک پیرهن بچه‌گانه این اختلاف قیمت خیلی فاحش است.

وی افزود: ما دوست نداریم به سمت تعطیلی و برخورد قضایی با واحدهای تولیدی حرکت کنیم، اما این حمایت نباید منجر به تضییع حقوق مصرف کننده شود و قطعاً در دستور گشت‌هایی مشترک ما است و هفته‌آینده از این برند و دیگر برندهای پوشاک بازدید خواهیم داشت و بهتر است که قبل از ورود گشت‌های ما اصلاح قیمت داشته باشند.

*درخواست تعزیرات از پلیس فتا، وزارت ارتباطات و دادستانی: بر آگهی های تبلیغاتی نظارت کنید

وی در خصوص بحث قیمت خودرو و مسکن و اینکه آیا تعزیرات به این موضوع ورود می‌کند یا خیر، گفت: با فضاسازی‌هایی که در فضای مجازی و گروه‌های تلگرامی و واتساپی انجام می‌شود که این ادام درست نیست. امروز من آگهی یک شهاب سنگ را در سایت دیوار به قیمت ۱ میلیارد تومان آگهی کرده بودند. ما خواهش می‌کنیم از پلیس فتا و وزارت ارتباطات و دادستانی که نظارتی بر این سایت‌ها کنند.

رایگانی در خصوص فصل جابجایی خانه و ورود به مبحث اجاره بها آیا ورود می‌کند یا خیر، گفت: ما قانوناً اجازه ورود به این امر را نداریم و امیدواریم که در مجلس اتفاقات خوبی در بحث قوانین و مقررات بیفتد.

وی در مورد برنج‌های کشف شده در فروشگاه شهروند گفت: وظیفه ما این است که پرونده‌هایی که رسیدگی می‌شوند اطلاع‌رسانی کنیم اما دوست نداریم وارد یک تقابل رسانه‌ای شویم. تا روزی که خود مدیرعامل شهروند نشست خبری برگزار نکردند ما چیزی در مورد اسم فروشگاه نگفتیم. همین الان یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر با شکایت دادستانی با نظر کارشناسی برنج ایرانی دانه بلند هاشمی که ۷۰ درصد این برنج پاکستانی بوده و ۳۰ درصد ایرانی که پرونده در دست رسیدگی است و طی هفته آینده حکم آن صادر می‌شود.

سخنگوی تعزیرات در مورد فروشگاه شهروند گفت: تأمین کننده این شرکت به تقلبی بودن جنس اعتراف کرده و به صراحت گفته که برنج قاطی دارد. برای ما محرز است که این برنج تقلب در آن صورت گرفته و محرز است که تأمین کننده این تقلب را انجام داده و قطعاً شهروند از این تقلب مطلع نبوده که بعد از صدور حکم جزئیات پرونده را اعلام می‌کنیم. طبق اعلام مکتوب سازمان حمایت امکان کارشناسی این برنج‌ها وجود ندارد و کارشناسان اتحادیه‌ها فقط می‌توانند نظر کارشناسی دهند.

وی در مورد موضوع کشف ۱۳۶ هزار کولر گازی گفت: ۱۵۵ میلیارد تومان جریمه شده که در مرحله اجرای حکم است.

رایگانی در خصوص شرکت قطعه‌سازی کروز که متهم به عدم تأمین قطعه شده و قیمت‌های برخی لبنیات مانند دوغ گفت: در مورد شرکت‌های تأمین کننده قطعه‌ساز نحوه ورود سازمان تعزیرات به تخلفات خودروسازها و مجموعه‌های وابسته به این شکل است که ما با شکایت سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان به ما اعلام کند تا ما ورود کنیم. شرکتی که نام برده شده بحث حقوقی است.

وی در مورد افزایش قیمت‌های محصولات لبنی که با حمایت دولت انجام شده، گفت: دولت این توقع را از تولید دارد که در تمام صنعت هوای مردم را داشته باشند. اینکه کسی اعلام کند در ۳-۴ قلم از تولیدات ما منتظر اعلام نرخ هستم و در بقیه موارد خودسر عمل می‌کند، این درست نیست و قطعاً سازمان حمایت رصد می‌کند و با گزارش سازمان حمایت به سازمان تعزیرات ما ورود خواهیم کرد ولی این پذیرفتی نیست که ۳-۴ قلم کالا منتظر اعلام قیمت باشد و در بقیه موارد خودسر عمل کند.

رایگانی در خصوص درج قیمتی که روی برخی محصولات و فروش آن با قیمت دیگر در سوپرمارکت‌ها گفت: این سوال را از اتحادیه‌ها و اصناف بپرسید. نظارت بر واحدهای تولیدی با سازمان حمایت است.

وی در خصوص عدم ورود تعزیرات به قیمت خرما گفت: ما قطعاً در مورد پرونده‌های صنفی رسیدگی می‌کنیم. ما متأسفانه در مورد نه فقط خرما و همه کالاهایی که کف و سقف ندارند خیلی برخورد اجرایی نداریم. بلیت هواپیما هم در تعطیلات عید فطر از ۲۰۰ هزار تومان متأسفانه به یک میلیون تومان هم رسید نتیجه اینکه تا زمانی که نرخ مصوبی برای کالا و خدماتی وجود نداشته باشد امکان رسیدگی را نداریم.

سخنگوی سازمان تعزیرات در خصوص وجود هوا در محصولات چیپس، پفک و مغزها گفت: من مجدداً خواهش می‌کنم که اتحادیه‌ها به این موضوع ورود کنند وزنی که در ببعضی بسته‌ها درج شده با وزنی که تحویل مشتری می‌شود یکسان نیست. شاهدیم که تبلیغات روغن در صدا و سیما که مثلاً روغن اضافه شده به ویتامین D، چه کسی آمده آیا واقعاً این روغن ویتامین D را دارد؟ یا تبلیغ روغن بدون پالم می‌کنند چه کسی آمده واقعاً بسنجد که آیا واقعاً روغن پالم ندارد؟ آیا روی آبمیوه‌ها که درج می‌شود ۱۰۰ درصد طبیعی چه کسی آمده بسنجد واقعاً طبیعی است یا خیر.

وی افزود: ما از دستگاه‌ها می‌خواهیم برای امنیت مالی و سلامت مردم به کمک سازمان تعزیرات بیایند که این محتویات و وزن و کیفیت کالاها را بسنجیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص پرونده‌های تشکیل شده در مورد کاغذ گفت: در استان فارس، گشت مشترک تعزیرات با دریافت گزارش احتکار کاغذ به محل اعزام و پس از بررسی مشخص شد فردی بدون ثبت اطلاعات محموله در سامانه جامع انبارها، محموله مذکور را در انبری نگهداری کرده و با توجه به دریافت اظهارات متهم و مشخص شدن سوءنیت وی؛ حکم به توزیع کاغذهای کشوفه در شبکه رسمی به نزخ مصوب سازمان نظارت صنعت، معدن و تجارت صادر شد.

رایگانی گفت: در استان سمنان ۶ پرونده عدم ایفای تعهدات برای خرید کاغذ تشکیل شده است و در این زمینه ۳ شرکت متخلف به۶ ماه تا یک سال تعلیق کارت بازرگانی و اعاده عین ارز دریافتی به بانک شاکی محکوم شده اند.ارزی های دریافتی شامل ۱۳ میلیون یورو، ۶۶۲ میلیون ون کره و ۳ میلیون یوآن چین بوده است.

وی در پایان گفت: در استان تهران تعداد ۳۰ فقره احتکار کاغذ تشکیل شده که یک فقره به دلیل عدم صلاحیت به مراجع ذیصلاح ارسال، ۲ پرونده منع تعقیب صادر شده و ۳ پرونده نیز با ارائه مدارک برائت گرفته اند. ۱۵ پرونده در حال رسیدگی و دریافت استعلام است.

وی افزود: ۹ پرونده نیز مهلت یک هفته ای برای اجرای ضوابط قیمت گذاری دریافت کرده اند.