حذف تدریجی دلار ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت

گروه اقتصادی الف،   3980322135

نایب رییس مجلس، گفت: تخصیص ارز دولتی در حال حاضر کاهش یافته و دولت به دنبال این است که تا جایی که ممکن بوده رقم تخصیص این ارز را کم کند تا رانتی ایجاد نشود.

حذف تدریجی دلار ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت

به گزارش خانه ملت، مسعود پزشکیان، در تشریح جزییات آخرین نشست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، اظهار داشت: در این نشست بیشتر درباره روش هایی که برای شناسایی  و برخورد با مفاسد اقتصادی اجرایی می شود، بحث و بررسی هایی صورت گرفت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی با وجود داده ها امکانپذیر است، افزود: در این نشست هر ارگانی گزارش هایی درباره اقدامات انجام داده مطرح کرد و مقرر شد راهکارهای تکمیلی برای بستن منافذ فساد ارائه شود.

دولت میزان تخصیص ارزهای حمایتی 4هزار و 200 تومانی را کاهش داد

وی با اشاره به اینکه در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره کلیات موضوع تخصیص ارز دولتی بحث شد، ادامه داد: دولت میزان تخصیص ارزهای حمایتی 4هزار و 200 تومانی را کاهش و قیمت کالاها را در شرایط رقابتی قرار داده و به این اجناس ارز نیمایی تخصیص داده است.

پزشکیان تاکید کرد: در حال حاضر تخصیص ارز دولتی کاهش یافته و دولت به دنبال این است که تا جایی که ممکن بوده رقم تخصیص این ارز را کم کند تا رانتی ایجاد نشود.

زمانی که دلار با نرخ های 4 هزار تومان و  10 هزار تومان باشد، قطعا رانت ایجاد می شود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رانت در بخشی شکل می گیرد که بستری برای آن فراهم شود، تصریح کرد: زمانی که قیمت دلار با نرخ های متفاوت 4 هزار تومان و  10 هزار تومان ارائه شود طبیعتا بستر رانت در آن شکل می گیرد، بنابراین سیاستگذاران باید تصمیم گیری کنند که با چه اقداماتی می توانند این بستر را از بین ببرند.