دوره های آموزشی پرطرفدار مجتمع آموزشی برق : تعمیرات موبایل ،برد و PLC

گزارش بازرگانی،   3980322114

مجتمع آموزشی برق دوره های تخصصی برق، الکترونیک و ابزار دقیق را ویژه بازارکار برگزار می نماید. این آموزشگاه مفتخرست با رضایت بالای 95 درصدی کارآموزان خود به یکی از بهترین آموزشگاه های سطح تهران تبدیل شود. در مقاله زیر به معرفی 3 دوره آموزشی پرطرفدار این آموزشگاه و رشته برق و الکترونیک پرداخته ایم. امیدواریم که مفید واقع شود.

آموزش PLC

آموزش دوره های تخصصی PLC با توجه به تخصصی بودن این فن مورد توجه بسیاری از هنرجویان و دانش آموختگان دانشگاهی است. پی ال سی ها با دامنه گسترده در بازار کار به یکی از محبوب ترین زمینه های کاری تبدیل شده اند. یک متخصص PLC علاوه بر طراحی و راه‌اندازی سیستم قادر خواهد بود که در صنعت به خوبی نقش بازی کند و به عنوان یک کارشناس خبره مسئولیت کنترل و گزارش گیری از سیستم را به عهده بگیرد. متخصصین پی ال سی عمدتا افرادی هستند که در زمینه برنامه‌نویسی پیشینه خوبی دارند و کار با زبان‌های برنامه نویسی مختلف را به خوبی می دانند. البته در بین زبان های برنامه نویسی زبان سی شارپ یکی از پرکاربرترین زبان های برنامه نویسی برای متخصصین پی ال سی است. زبان های برنامه نویسی که در محیط های مختلف نرم افزاری پیاده‌سازی می‌شوند.

دامنه کار با PLC تقریباً در تمامی دستگاه و تأسیسات الکترونیکی ساختمان‌ها و صنایع کوچک و بزرگ گسترش پیداکرده است. در دوره آموزش PLC مجتمع آموزشی برق ، مهارت پیشه در درجه اول با مفاهیم پایه سیستم و مدارهای الکترونیکی آشنایی پیدا می کند. آموزش قطعات مختلف دستگاه های PLC در یک کارگاه عملی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای ورود به بازار کار است که بعد از آموزش نرم‌افزارهای مورد نیاز کارجویان به افراد آموزش داده می شود. از مهم‌ترین اجزای پی ال سی که کارجو می‌بایست با آن ها آشنایی پیدا کند. اجزای سیستم پی ال سی شامل  ورودی سیستم، خروجی‌های سیستم، محل تغذیه، نمایشگر، کلیدهای معمولی و جهت‌دار، محل اتصال کابل و حافظه جانبی است.

به عبارتی می‌توان بیان داشت که پی ال سی ها در تمامی صنایع کاربرد دارند. از صنایع غذایی بگیرید تا صنایع ساختمانی در همگی آن ها تأسیساتی به کار گرفته می شود که کنترل آن ها تنها توسط متخصصین پی ال سی امکان‌پذیر خواهد بود.

با توجه به اهمیت کار با PLC ها در صنایع مختلف پیش‌بینی می شود که بازار کار این رشته تخصصی روز به‌روز گسترش بیشتری پیدا کند مو علاقه‌مندان بیشتری از رشته‌های مختلف را به خود جذب نماید.

آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی

خرابی بردهای الکترونیکی دستگاه های مختلف موجب شده که دوره آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی مجتمع آموزشی برق یکی از محبوب ترین دوره های آموزشی این آموزشگاه و بازار کار باشد. پیچیدگی مدارهای الکتریکی دستگاه های مختلف و تفاوت و تنوع آن ها سختی کار تعمیرکنندگان بردهای الکترونیکی را دوچندان نموده است. بنابراین پیش از ورود به بازار کار لازم است که هر کارجویی بامهارت کار با مدارهای الکترونیکی و بردهای مختلف آشنایی عملی پیدا کند. در دوره های آموزشی معتبر این مهارت ها به‌صورت کاملاً اجرایی به فن آموزان آموزشگاه از طریق کار با ابزارآلات و دستگاه های آزمایشی آموزش داده می شود. بازار کار تعمیرات بردهای الکترونیکی به ‌اندازه تنوع و گستردگی بردهای الکترونیکی در دستگاه های مختلف گسترده است. بنابراین یادگیری آن ها نوید اشتغال‌زایی زیادی را برای کارجویان به دنبال خواهد داشت.

دامنه گسترده تعمیرات و عیب یابی بردها

از برد یخچال تا برد پرینتر همگی بردهای الکترونیکی از اصول مشخصی پیروی می کنند. آموزش های الکترونیک پایه و مقدماتی ، آموزش های دیجیتال و آموزش های صنعتی  سر فصل های شروع یک دوره آموزشی تعمیرات بردهای الکترونیکی تخصصی است. از این مرحله به بعد یک مهارت پیشه باید گام به گام بر عیب یابی و تعمیر تمامی بردهای DIP و SMD تسلط پیدا کند. هر کارآموزی در درجه اول باید بر نقشه خوانی و تفکیک منبع تغذیه و CPU بردهای مختلف آشنایی نظری کافی را پیدا کند تا در گام بعدی بتواند با ابزارآلات تخصصی این رشته کار نماید.

تعویض قطعات معیوب و شناخت آن ها یکی از مهم‌ترین ویژگی های یک تعمیر کار موفق بردهای الکترونیکی است. بردهای تلویزیون، ماشین لباسشویی، موبایل‌ها، کولرگازی، هود، دوربین های مداربسته و حتی درب های اتوماتیک همگی دامنه گستره تعمیرات بردهای الکترونیکی است. اما پیش از ورود به این عرصه گسترده که هرکدام تخصص خود را طلب می کند، آشنایی و یادگیری و آموزش دوره های صحیح لحیم‌کاری استفاده از مولتی متر، هیتر، منبع تغذیه، لوپ، هویه و سایر ابزار مورد استفاده در تعمیرات برد، تعمیرات بردهای DIP و SMD، تعمیرات منبع تغذیه بردها، تعمیرات منابع تغذیه خازنی، تعمیرات منابع تغذیه سوئیچینگ، تعمیرات منابع تغذیه ترانسی، تعویض IC، شناخت CPU و اصول عیب یابی CPU در بردهای مختلف و آموزش تعویض مقاومت، خازن، دیود و سایر قطعات الکترونیک مربوط به بردهای DIP و SMDاز مهم‌ترین سرفصل‌های آموزشی و ملزومات مورد نیاز در ورود به بازار کار تعمیرات بردهای الکترونیکی محسوب می شود.

بازار کار تعمیرات بردهای الکترونیکی

یک کارجو و مهارت پیشه با آموزش های عملی تعمیرات بردهای الکترونیکی هم می تواند به صورت شخصی و مستقل وارد بازار کار شود و مستقیماً با مصرف‌کنندگان ارتباط بگیرد و هم می تواند با تکمیل دانش و تخصص خود به استخدام شرکت‌های بزرگ خدمات پس از فروش دربیاید. به همین همواره دوره های آموزشی تعمیرات بردهای الکترونیکی یکی از محبوب ترین دوره های آموزشی در بین تمامی ادوار فنی بوده است.

آموزش تعمیرات موبایل

بازار کار تعمیرات موبایل برای علاقه‌مندان به دستگاه های گوشی تلفن همراه همواره بازار کار جذاب و خوش آتیه‌ای بوده است. تعمیرات موبایل یکی از مهم‌ترین مشاغل فنی در حوزه الکترونیک به‌حساب می‌آید. مهارت آموزانی که تحت نظر آموزشگاه‌های معتبر برق دروس نظری و عملی تعمیرات موبایل را یاد می‌گیرند، از آینده کاری بسیار درخشانی برخوردار خواهند شد. اگر پیش از شروع آموزش های تعمیر موبایل به سراغ یک تعمیر کار حرفه‌ای بروید با بیشتر مشکلات ناشی از خرابی‌های موبایل آشنا خواهید شد. مصرف‌کنندگان موبایل عمدتا با مشکلاتی نظیر آب خوردگی گوشی، شارژ نشدن باطری موبایل، شکسته شدن ال سی دی و کار نکردن تاچ به سراغ تعمیرکاران موبایل می‌آیند. دراین‌بین سؤالات زیاد نرم افزاری و آپدیت شدن مداوم سیستم عامل های گوشی های تلفن همراه یکی دیگر از علت های مراجعات مستمر مشتریان به خدمات تعمیر موبایل است.

با آموزش درست دوره های نرم‌افزار و سخت‌افزار و آشنایی اصولی با مفاهیم الکترونیک موبایل و قطعات جانبی آن ها، شما قادر خواهید بود که به صورت مستقل با بازنمودن مغازه‌ای خدمات تعمیرات موبایل را در اختیار مشتریان قرار دهید و یا آنکه به عنوان یک تکنسین ماهر به استخدام تعمیراتی‌های مجاز و معتبر شهر و استانتان درآیید. دوره های آموزش تعمیرات موبایل مجتمع آموزشی برق به صورت تخصصی و کاملا عملی در کارگاههای مجهز برگزار شده و سعی در تربیت نیروهای کاردان و کارآزموده برای بازارکار می باشد. در هر صورت آشنایی اصولی با دانش تعمیر موبایل همراه با دوره های آموزش عملی به کارجویان نوید آینده شغلی درخشانی را خواهد داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته های آموزشی و بازار کار آنها می توانید همین الان با مجتمع آموزشی برق (02166488266) تماس حاصل نموده و یا وارد وبسایت https://amoozeshbargh.com/ شوید.