هلگا اشمید به ایران می‌آید

گروه جهان الف،   3980322111 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی تنش‌های اخیر ایجاد شده در منطقه امروز عازم خاورمیانه می‌شود و به ایران نیز خواهد آمد.

هلگا اشمید به ایران می‌آید

به گزارش ایسنا، پایگاه اینترنتی سرویس روابط خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: هلگااشمید، معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوازدهم ژوئن، سفری رسمی به کشورهای حوزه خلیج فارس خواهد داشت که در این سفر به ترتیب به امارات متحده عربی، عمان، قطر و ایران خواهد رفت.

همچنین در این بیانیه آمده است که این سفر در برابر تنش‌های همه‌گیر در منطقه انجام می‌شود و فرصتی برای تاکید بر درخواست اتحادیه اروپا برای کاهش تنش‌های منطقه، پیدا کردن راهکارهایی برای کاهش دامنه تنش‌ها و توسعه گفتمان خواهد بود.

سرویس روابط خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده است: به عنوان بخشی از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای بالا بردن ثبات منطقه، این سفر بر مذاکره برای حفظ توافق هسته‌ای ایران نیز معطوف خواهد بود که [این توافق] هنوز همرکنی مهم در ساختار عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای و ستونی مهم برای امنیت جهانی و منطقه‌ای به شمار می‌رود.

در این بیانیه آمده است: این سفر فرصتی برای مذاکره درباره روابط دوجانبه و همچنین موضوعات دیگری در منطقه که اهمیت مشترکی دارند، خواهد بود.