ادامه سیر صعودی شاخص بورس تهران

گروه اقتصادی الف،   3980322104

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در روند رو به رشد قرار گرفت و 2735 واحد افزایش یافت.

به گزارش فارس، براساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 2735 واحد به رقم 233 هزار و 352 واحد رسید. 

شاخص کل با معیار هم‌وزن 872 واحد رشد کرده و به رقم 58 هزار و 131 واحد رسید. 

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 883 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران بورس اوراق بهادار تهران 5.9 میلیارد سهام و حق تقدم در قالب 389 هزار نوبت معامله و به ارزش 1745 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز عمده نمادهای بورسی در تقویت شاخص کل موثر بودند که می‌توان به نمادهای همراه، وبملت،‌رمپنا، اخابر، تاپیکو، شبندر، فملی اشاره کرد. 

نمادهای پربیننده بورسی امروز مربوط به شرکت‌های گروه بانک، خودرو و پتروشیمی بودند. امروز نمادهای وتجارت مربوط به بانک تجارت با قیمت هر سهم 435 ریال،‌خساپا مربوط به سایپا هر سهم 1637 ریال، وبملتمربوط به بانک ملت 4084 ریال، ایران خودرو،‌ایران ارقام، ماشین‌سازی اراک، پارس خودرو، لنت ترمز ایران و پتروشیمی سرمایه ایرانیان از نمادهای پربیننده بورسی بوده‌اند. 

امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل 19 واحد رشد کرده و به رقم 2956 واحد رسید.

امروز ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 166 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گرانفرابورس بیش از 2 میلیارد سهام و حق تقدم در قالب 220هزار نوبت معامله و به ارزش 938 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

نمادهای تاثیرگذار در تقویت شاخص فرابورس امروز مربوط به مارون، میدکو، مادیرا، شاوان بودند و نمادهای تاثیرگذار در کاهش شاخص فرابورس مربوط به توسعه و عمران استان کرمان،‌سهامی ذوب آهن اصفهان و تولید نیروی برق دماوند بوده‌اند. 

امروز نمادهای پربیننده فرابورس مربوط به شرکت‌های ذوب آهن اصفهان،‌سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، ریل‌پرداز سیر، توسعه و عمران استان کرمان، صنایع کاغذ پارس،‌ کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و پتروشیمی زاگراسبوده‌اند. 

امروز همچنین با پیام ناظر بازار پایان پذیره نویسی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری سرو سودمند اعلام شد همچنین با پیام ناظر نماد غدام یک مربوط به شرکت خوراک دام پارس با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام متوقف شد.

همچنین نماد سکرد یک مربوط به سیمان کردستان نیز متوقف شد، نماد فلوله، شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران،دکیمی، صنعتی کیمیدوارو، سنیرح مربوط به حق تقدم شرکت سیمان سفید نیریز نیز متوقف شدند.

با پیام ناظر بازار بازگشایی نماد خمحرکه مربوط به صنعتی نیرومحرکه،‌کفرا مربوط به فراورده‌های نسوز ایران، کامامربوط به شرکت باما بعد از برگزاری مجمع عمومی سالانه بازگشایی شدند. همچنین نماد ختوقا مربوط به گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران بازگشایی شد. نماد تکمبا مربوط به شرکت کمباین‌سازی ایران بازگشایی شد. نمادپسهند مربوط به شرکت صنایع لاستیکی سهند بازگشایی شد.

نماد دلر مربوط به داروسازی اکسیر نیز بازگشایی شد. نماد سهگمت سیمان هگمتان، غمارگ مربوط به شرکت غذایی مارگارین، شپارس مربوط به شرکت بین‌المللی محصولات پارس، حتوکا مربوط به حمل و نقل توکا نیز با پیام ناظر بازار بعد از افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف بازگشایی شدند.

همچنین نماد وپترو مربوط به سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی نیز بازگشایی شد.