وزیر بهداشت: نیازی به واردات داروی مشابه داخلی نیست

گروه سلامت الف،   3980321124 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی فراکسیون امید مجلس گفت: وزیر بهداشت در نشست امروز اعلام کرد کیفیت داروهای تولید داخلی به سطحی رسیده است که به وارد کردن داروهای مشابه خارجی نیاز نداریم.

فاطمه سعیدی سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، در تشریح نشست امروز فراکسیون متبوعش، اظهار داشت: نشست امروز با حضور نمکی وزیر بهداشت و درمان برگزار شد.

وی افزود: در این نشست اعضا به استماع گزارش عملکرد آقای نمکی نشستند و در همین رابطه اعضا نظرات و خواسته‌های حوزه انتخابیه خود را مطرح کردند که شامل کمبود تخت‌های بیمارستانی، لزوم تعمیر بیمارستان‌های فرسوده، کمبود دارو و نیروی انسانی و حقوق عقب افتاده کارکنان وزارت بهداشت بود که در این زمینه‌ها پاسخ و قول مساعدت را از وزیر دریافت کردند.

سعیدی بر همین اساس اضافه کرد: در ادامه نشست کمبود دارو نیز مطرح شد که وزیر بهداشت توضیح داد، کیفیت داروهای تولید داخلی به سطحی رسیده است که به وارد کردن داروهای مشابه خارجی نیاز نداریم.

وی تصریح کرد: بحث توریسم درمانی نیز از جمله مواردی بود که در نشست امروز مطرح شد به نحوی که بیماران کشورهای حوزه خلیج فارس و همسایه در ایران امکان ارائه خدمات داشته باشند که این امر به ارز آوری نیز کمک می‌کند.

سعیدی ادامه داد: در مورد بیمارستان پردیس نیز بحث شد و آقای نمکی بیان کرد، چند روز پیش، نشستی برگزار شده و مشکلات این بیمارستان حل شده است و در ماه‌های آینده شاهد افتتاح بیمارستان پردیس خواهیم بود. در مورد بهسازی بیمارستان‌های فرسوده نیز قول داد که تامین بودجه این امر نیز انجام شود.