روایتی از تماس نماینده مجلس با سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده قتل میترا استاد

گروه سیاسی الف،   3980321109 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

اسماعیلی گفت: یک نماینده مجلس به من زنگ زد و گفت می‌گویند از شهود این پرونده تحقیق نشده است و من گفتم معنای شاهد چیست؟ یعنی کسی که صحنه جنایت را به چشم خود دیده است، احدی ادعا نداررد در صحنه قتل جز قاتل و مقتول شخص ثالثی وجود داشته است و بنا نیست شاهد بتراشیم، تحقیقات انجام شده است.

روایتی از تماس نماینده مجلس با سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده قتل میترا استاد

به گزارش فارس، سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره پرونده محمد علی نجفی به اتهام قتل میترا استاد و اینکه در مدت کمتر از 10 روز به این پرونده رسیدگی شده و حواشی‌ که در مورد این سرعت رسیدگی بود، اظهار داشت: سرعت عمل در دستگاه قضایی خواست همه مردم است به ویژه در پرونده‌هایی که بازتاب اجتماعی داشته، برخی پرونده‌ها بازتاب اجتماعی نداشته و احساسات و عواطف عمومی را جریحه‌دار نکرده، هر پرونده‌ای که عواطف عمومی را جریحه‌دار کند با سرعت و به صورت ویژه رسیدگی می‌کنیم.

وی افزود: پرونده قتل میترا استاد در زمره این پرونده‌هاست و اقتضاء رسیدگی ویژه را دارد و پرونده از منظر قضایی یک قتل جنایی و خانوادگی است و بعد پرونده در هیچ مرحله‌ای در دادسرا با ابهام روبه‌رو نشدند و تحقیقاتی که باید در یک پرونده قتل انجام می‌شد، انجام شد. پرونده به قدری روشن و شفاف بود که نیاز به زمان بیش از این نداشت.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنم که فضاسازی بی جهت انجام نشود نه در ارتباط با نحوه رسیدگی و نه در ارتباط با محتویات پرونده، پرونده‌های متعدد دیگری هم داشتیم که سریع رسیدگی کردیم چون برخی جریانات سیاسی دنبال آن نبودند مورد تحسین قرار گرفتیم مانند پرونده قتل بنیتا که هیچ جریان سیاسی پشت آن نبود اما احساسات عمومی را جریحه‌دار کرد و مورد تحسین قرار گرفتیم همینطور پرونده‌های قتل دیگر مانند پرونده قتل سعادت‌آباد، شهادت امام جمعه کازرون و ... این قبلی از پرونده‌ها اقتضاء دارد رسیدگی ویژه را البته در چهارچوب قانون و مقررات.

وی گفت: این پرونده به دادگاه کیفری شماره یک ارجاع شده و تقاضا داررم کسانی که دسترسی به رسانه دارد و هم رسانه‌ها از حاشیه سازی برای این پرونده‌ها اجتناب کنند، ما با رعایت اخلاق و رعایت قانون می‌توانیم امنیت روانی را به جامعه برگردانیم.

وی بیان داشت: یک نماینده مجلس به من زنگ زد و گفت می‌گویند از شهود این پرونده تحقیق نشده است و من گفتم معنای شاهد چیست؟ یعنی کسی که صحنه جنایت را به چشم خود دیده است، احدی ادعا نداررد در صحنه قتل جز قاتل و مقتول شخص ثالثی وجود داشته است و بنا نیست شاهد بتراشیم، تحقیقات انجام شده است و پرونده را باید قضات شعبه بخوانند و بعد به وکلا اعلام شود که اگر نسبت به پرونده ایراداتی دارند مطرح کنند و اگر ایرادی نبود تعیین وقت دادگاه خواهد شد.