نعمتی: آمریکا در تحریم پتروشیمی ایران همچون نفت شکست خواهد خورد

گروه اقتصادی الف،   3980321074 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی هیات رئیسه و عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است از آنجا که پتروشیمی دارای بازار گسترده‌ای است و تنوع محصولات در آن بالاست محدودیت‌های آمریکا در این بخش راه به جایی نخواهد برد.

نعمتی: آمریکا در تحریم پتروشیمی ایران همچون نفت شکست خواهد خورد

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به وضع تحریم های جدید آمریکا علیه بخش پتروشیمی ایران، گفت: تحریم اخیر شرکت‌های پتروشیمی ایران خلاف حرف‌هایی است که ترامپ به زبان می‌آورد، چراکه ترامپ از یک طرف می‌گوید؛ خواهان مذاکره با ایران بدون هیچگونه پیش شرطی است، اما ازسوی دیگر تحریم‌ها را گسترده‌تر می‌کند بنابراین حرف رئیس‌جمهور آمریکا باعمل‌اش ضد و نقیض است.

آمریکا در تحریم پتروشیمی نیز همچون تحریم نفت ایران شکست خواهد خورد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا در تحریم پتروشیمی نیز همچون تحریم نفت ایران شکست خواهد خورد، ادامه داد: از آنجا که پتروشیمی دارای بازار گسترده‌ای است و تنوع محصولات در آن بالاست مشخص است که محدودیت‌های آمریکا در این بخش راه به جایی نخواهد برد.

*** وزارت خزانه‌داری آمریکا ۳۹ شرکت پتروشیمی ایران را تحریم‌ کرد

گفتنی است وزارت خزانه داری آمریکا در اقدامی خصمانه اعلام کرد ۳۹ نهاد مرتبط با صنایع پتروشیمی ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۷ خرداد به وقت واشنگتن در بیانیه‌ای تحریم‌های ظالمانه جدید را اعلام کرد، طبق این بیانیه‌ای، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و همچنین ۳۹ شرکت وابسته به صنایع پتروشیمی خلیج فارس تحریم شده‌اند.

تحریم‌های یک جانبه علیه صنعت پتروشیمی ایران درحالی از سوی آمریکا اعلام شده که محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه این کشور بر دیگر بخش‌های صنعت کشور ازجمله نفت و معادن با اعتراضات جهانی مواجه شده است./