واشنگتن: تنها راه پایان بحران با ایران دستیابی به توافق هسته‌ا‌ی جدید است

گروه جهان الف،   3980321008 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که تنها راه پایان بحران با تهران دستیابی به یک توافق هسته‌ای جدید است.

واشنگتن: تنها راه پایان بحران با ایران دستیابی به توافق هسته‌ا‌ی جدید است

به گزارش فارس، «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که تنها راه‌حل پایان بحران با ایران دستیابی به توافق هسته‌ای جدید با تهران است.

وی در ادامه گفت که تهدیدات اخیر ایران درباره عدم پایبندی به تعهدات خود در توافق هسته‌ای، گامی بزرگ در مسیری اشتباه است.

اورتگاس همچنین هشدار داد که واشنگتن هر شرکتی که چه در بخش نفتی و چه در دیگر بخش‌ها از فعالیت‌های ایران حمایت مالی کند، مجازات خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اقدام شرکت‌ها وبانک‌های اروپایی که به تحریم‌های ایران پایبند ماندند قدردانی کرد.

شورای عالی امنیت ملی ایران ۱۸ اردیبهشت‌ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد «در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام» برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کند.

جمهوری اسلامی در این بیانیه که در اولین سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای صادر شده به کشورهای باقی‌مانده در برجام ۶۰ روز فرصت داده برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی اقدام کنند. 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران روز ۳۰ اردیبهشت اعلام کرد، در راستای اجرای ابلاغیه شورای عالی امنیت ملی، ظرفیت تولید غنی‌سازی اورانیوم ۳.۶۷ کشور با طراحی جدید به حدود چهار برابر افزایش می‌یابد. 

«یوکیا آمانو»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه افزایش سرعت غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران را تأیید کرد. 

مدیر کل آژانس که بعد از جلسه شورای حکام در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد تأیید کرد که ایران علی‌رغم افزایش اندک میزان ذخایر اورانیوم خود در در سه ماه منتهی به ماه مه تولید این ماده را افزایش داده است.