محاکمه پرستار خانگی به اتهام قتل پیرمرد

گروه حوادث الف،   3980320050 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

پرستار خانگی که به اتهام قتل و سرقت از پیرمرد بیمار بازداشت شده‌بود، جرمش را انکار کرد.

محاکمه پرستار خانگی به اتهام قتل پیرمرد

روزنامه جوان نوشت: ۱۹‌بهمن سال‌۹۲، مردی مأموران کلانتری‌۱۲۲ دربند را از قتل پدر سالخورده‌اش به نام داریوش در خانه‌اش در زعفرانیه باخبر کرد و گفت: «من و خواهرم خارج از کشور زندگی می‌کنیم و پدرم در ایران تنها زندگی می‌کرد تا اینکه به بیماری سیروز کبدی مبتلا شد. 

مهران را به عنوان پرستار استخدام کردیم، اما بعد از گذشت دو سال برای حقوق بیشتر و ساعت‌های کاری‌اش با خواهرم اختلاف پیدا کرد و کارش را ترک کرد، اما بعد از ۱۰ روز با وساطت اقوام برگشت.» مرد میانسال ادامه داد: «امروز که مهران به خانه برگشته بود ساعتی قبل تماس گرفت و گفت: پدرم حالش خوب نیست. بلافاصله به منزل پدرم رفتیم، اما او فوت کرده بود. سرایدار خانه هم آنجا بود. وقتی از او سؤال کردم، گفت: مهران پدرم را برای شست و شو به حمام برده و رفتار خوبی نداشته است. احتمالاً مهران باعث مرگ پدرمان شده و از او شکایت داریم. از طرفی او مبلغی پول، تلفن همراه و ساعت پدرم را نیز سرقت کرده است.»

با طرح این شکایت، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد تا اینکه مأموران پرستار پیرمرد را بنا به نظر کارشناسان که علت فوت را ورود جسم خارجی به مجاری تنفسی و خفگی اعلام کرده‌بودند و همچنین با رصد دوربین مدار بسته خانه مرد سالخورده بازداشت کردند. مهران در بازجویی‌ها قتل را انکار کرد، اما بنا به شواهد و مدارک موجود، وی به اتهام قتل عمد و سرقت روانه زندان شد و پرونده به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. صبح دیروز متهم مقابل هیئت قضایی همان شعبه به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفت. ابتدای جلسه وکیل اولیای دم به نیابت از فرزندان مقتول درخواست قصاص کرد. سپس متهم با انکار جرمش در شرح ماجرا گفت: «داریوش به سیروز کبدی مبتلا بود و داروی لاکتولوز مصرف می‌کرد. دو هفته قبل از فوت پیرمرد به خاطر حقوق و ساعت‌کاری خانه را ترک کردم، اما با میانجیگری برادرزن‌های داریوش قرار شد کارم را شروع کنم.» 

متهم ادامه داد: «روز حادثه مقداری خرید کردم و به خانه داریوش رفتم. فهمیدم در این مدت سرایدار مراقب او بوده، اما شربت لاکتولوز را به او نداده است. طبق دستور پزشک نصف شیشه شربت را همراه مقداری آب به او دادم و مجبور شدم او را به حمام ببرم، اما بعد از دقایقی حالش بد شد که بلافاصله با پزشک و اورژانس تماس گرفتم.» 

متهم در خصوص اتهام سرقت گفت: «خرید خانه با من بود. آن روز مبلغ ۴۰۰ هزار تومان از جیب داریوش برای خرید برداشتم، اما آنرا تحویل دادم. وقتی پیرمرد حالش بد شد موبایل و ساعت او را هم برداشته بودم، اما آن‌ها را نیز تحویل دادم.»

متهم در ادامه به سؤالات ریاست دادگاه جواب داد. 

در فیلم شما به شدت به سر و صورت مقتول ضربه می‌زدید علت چه بود؟
به صورتش ضربه می‌زدم تا به هوش بیاید، اما ضربه‌ها شدید نبود. 

اعتیاد داری؟
تفریحی شیشه مصرف می‌کردم که بعد از این اتفاق بیشتر شد. 

سابقه کیفری داری؟
۲۰‌سال قبل به خاطر ضرب و جرح دستگیر شدم. 

سرایدار گفته است شما در حمام شیلنگ آب را در دهان مقتول گذاشته‌ای که همین باعث مرگ او شده است. 
قبول ندارم. شاید حین شست و شوی سر، آب وارد دهان او شده باشد. اگر این کار را می‌کردم باید سرایدار مانع می‌شد. 

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.