ترامپ: قطعاً توافق تجاری با چین حاصل می‌شود

گروه جهان الف،   3980317043

رئیس‌جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه قطعاً توافقی تجاری با چین عقد می‌کند، گفت مذاکرات با پکن پس از آن به بن‌بست رسید که پکن برای مذاکره مجدد بر سر توافق احتمالی تلاش کرد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز تاکید کرد: قطعاً به توافقی با چین می‌رسم. آنها می‌خواهند همین الان به توافق برسند. من هم می‌گویم توافق می‌خواهم اما آنچه آنها انجام دادند خیلی بد بود. ما توافقی داشتیم و چین تلاش کرد آن را دوباره به مذاکره بگذارد. آنها نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند.

مناقشه تجاری میان دو اقتصاد برتر جهان بیش از یک سال است ادامه دارد. پکن و واشنگتن مرتباً تعرفه‌های تلافی‌جویانه به ارزش میلیاردها دلار علیه یکدیگر وضع می‌کنند و رقابت میان این دو قدرت شدت یافته است.

ماه مه ترامپ سطح تعرفه‌های حدود ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چین را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش داد. او همچنین دستور داده است تا تعرفه‌های تمامی کالاهای وارداتی آمریکا از چین که حدوداً به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار است، افزایش یابد.

اول ژوئن تعرفه‌های تلافی‌جویانه چین روی ۶۰ میلیارد دلار از کالاهای صادراتی آمریکا اجرایی شد. یک روز پس از آن دولت چین اعلام کرد همکاری تجاری تنها گزینه برای واشنگتن و پکن است و رویارویی تنها به طرفین آسیب می‌رساند.