پایان بی نتیجه نشست امارات در سازمان ملل درباره انفجار نفتکش‌ها

گروه جهان الف،   3980317020 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نشست مورد نظر امارات متحده عربی در شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با انفجار نفتکش‌ها در الفجیره بدون دستیابی به نتیجه‌ای پایان یافت.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، ولادیمیر سافرانکوف، دیپلمات روسی اعلام کرد هیچ سند و شواهدی از سوی امارات متحده عربی در ارتباط با ادعاها و اتهامات مرتبط با انفجار نفتکش‌ها در بندر الفجیره ارائه نشده است.

ولادیمیر سافرانکوف که به عنوان معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل در نشست مورد نظر امارات متحد عربی درباره گزارش انفجار نفتکش‌ها حضور یافته بود، پس از پایان این نشست به خبرنگاران اعلام کرد که در نشست مذکور نام هیچ کشور یا گروهی مطرح نشد و امارات تنها جمع بندی خود از گزارش تهیه شده را ارائه داد.

این دیپلمات روسی افزود که هیچ زمان مشخصی برای نشست بعدی مشخص نشده، اما قرار است که امارات متحده عربی با همکاری کشورهای منطقه تحقیقات خود را تکمیل کند.

پیش از این اعلام شده بود که نمایندگان نروژ، امارات متحده عربی و عربستان سعودی در سازمان ملل طی نشستی در پشت درهای بسته در مقر نمایندگی دائمی امارات در نیویورک شواهد و اطلاعاتی در مورد انفجار در نفتکش‌ها را برای اعضای شورای امنیت تشریح خواهند کرد.

حدود یک ماه پیش، انفجار دو نفتکش سعودی، یک نفتکش نروژی و یک نفتکش اماراتی در بندر نفتی الفجیره متعلق به امارات متحده عربی باعث خساراتی به این نفتکش‌ها شد، هرچند این حادثه تلفات و خسارات جانی نداشت و باعث نشت محموله یا سوخت نفتکش‌ها نیز نشد.

ایران در واکنش به انفجار نفتکش‌ها در الفجیره امارات ضمن اعلام نگرانی از این حادثه خواستار تحقیقات کامل با هدف روشن شدن همه ابعاد ماجرا شده بود.