نامه سوریه به شورای امنیت درباره اقدام تروریست‌ها

گروه جهان الف،   3980313269

وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه برای دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، از این دو نهاد خواست تا حملات تروریستی به ساکنان را شدیداً محکوم کنند.

به گزارش مهر به نقل از  سانا، در این دو نامه آمده است: برخی از کشورها عضو شورای امنیت به ویژه کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا اطلاعات گمراه کننده مبنی بر بمباران تأسیسات و اهداف غیر نظامی در استان ادلب توسط ارتش سوریه و متحدان آن منتشر می‌کنند، متأسفانه برخی از مسؤولان دبیرخانه سازمان ملل متحد نیز این اطلاعات غیر حرفه ای را با هدف گمراه کردن افکار عمومی جهت حمایت از جبهه النصره که در فهرست گروه‌های تروریستی شورای امنیت قرار دارد، تکمیل می‌کنند.

وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد: اطلاعات ارائه شده، نقش ترکیه در حمایت از جبهه النصره و جنایت‌های آن را نادیده می‌گیرند، رژیم ترکیه با نقض قطعنامه‌های بین المللی از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند. حملات گروه‌های تروریستی به انهدام بسیاری از زیر ساخت‌ها و کشته شدن غیر نظامیان بی گناه منجر می‌شد.

وزارت امور خارجه سوریه در نامه های خود بیان کرد: گروه‌های تروریستی به تجاوزات علیه مناطق مسکونی در سوریه ادامه می‌دهند و این گروه‌ها در بیست و نهم ماه مه شهرک قمحانه را با تعدادی از موشک‌ها هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن یک زن و زخمی شدن پنج غیر نظامی شد. پیش از این گروه‌های تروریستی در ۲۶ ماه مه شهر السقیلبیه را با ۲۲ موشک هدف قرار دادند که به زخمی شدن دو غیر نظامی شد.

وزارت امور خارجه سوریه افزود: گروه‌های تروریستی چندین موشک به شهرک کفر زیتا در اطراف شهرک محرده شلیک کردند، این گروه‌ها در ۲۵ ماه مه منازل مسکونی در روستای بلحسین در حومه شمالی حماه را با چندین خمپاره هدف قرار دادند که به زخمی شدن یک خانم و یک کودک منجر شد. سوریه تاکید می‌کند که این حملات تروریستی سوریه را از ادامه مبارزه با تروریسم و بازگرداندن امنیت و ثبات به ملت سوریه و بازسازی آنچه توسط تروریست‌ها تخریب شد، باز نمی دارد.