به داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ حق انتخاب بدهید

گروه فرهنگی الف،   3980312104

دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری خواستار دادن حق انتخاب نوع دفترچه سوالات کنکور سال ۹۹ برای داوطلبان دیپلمه نظام قدیم آموزشی شد. این نامه در پی مطالبه جمعی از داوطلبان کنکور سال ۹۹ و توسط بیش از ۵۰۰۰ نفر از متقاضیان، نوشته شد.

به داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ حق انتخاب بدهید

به گزارش الف، متن این مطالبه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر غلامی

وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری

سلام علیکم؛ احتراما، دیده بان شفافیت و عدالت سامانه هوشمندی برای دریافت و پیگیری مطالبات مردمی از مسئولان تدارک دیده و هر هفته از میان مطالبات مردمی، مطالبه ای که در طول یک هفته، بیشترین امضا را جمع کرده باشد، کتبا از مسئول مربوطه پیگیری می کند.

در مطالبه ثبت شده با ۵۴۴۵ امضاء تا تاریخ ۱۳۹۸/۰۳/۱۱ مطالبه کنندگان خواستار دادن حق انتخاب نوع دفترچه سوالات در کنکور سال ۹۹ برای داوطلبان دیپلمه نظام قدیم آموزشی شده اند و گفته اند: «طبق مصوبه شهریورماه سال گذشته، شورای سنجش و پذیرش دانشجو، مفاد آزمون سراسری سال ۹۶ برای متقاضیان نظام قدیم و جدید آموزشی یکسان بوده و همگان باید براساس سرفصل های نظام جدید آموزشی ( ۶- ۳ – ۳ ) آزمون دهند. این درحالی است که در جلسه همین شورا در اسفند ماه ۹۷، اعلام شد که داوطلبان لزوما باید در آزمون مربوط به نظام آموزشی که در آن فارغ التحصیل شده اند شرکت نمایند. با توجه به این که بخشی از داوطلبان نظام قدیم ، بر پایه مصوبه شهریورماه آن شورای محترم، هزینه و وقت بسیار صرف تهیه منابع نطام جدید آموزشی و مطالعه ی آن ها نموده اند، ضمن حمایت و سپاسگزاری بابت طرح دو نوع سوال در کنکور سال ۹۹، از وزیر محترم علوم درخواست رسیدگی و پیگیری در مورد دادن حق انتخاب به داوطلبان نظام قدیم را داریم».

همانطور که می دانید برای قبولی در رشته های پر متقاضی و رقابتی، داوطلب می بایست دست کم از دوسال قبل برای دروس خود برنامه ریزی دقیق داشته باشد.

دیده بان شفافیت و عدالت از جنابعالی درخواست می کند به مطالبه این داوطلبان، پاسخی روشن، مؤثر و گره گشا ارائه بفرمایید.

با تشکر
على اشرف نوری
مدبرعامل دیده بان شفافیت و عدالت