افزایش سقف تسهیلات کمیته امداد

گروه اجتماعی الف،   3980311126

رئیس‌کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه سال ۹۸ سال رونق اشتغال مددجویان است گفت: در سالجاری ۶ هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد پرداخت می‌شود.

به گزارش فارس، سید پرویز فتاح رئیس‌کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در سال ۹۷ صد در صد بودجه ۱۴۰۰ میلیارد تومانی برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان کمیته امداد جذب شد، گفت: این میزان جذب در کشور بی‌سابقه است؛ سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به مددجویان وام ارائه کردیم و در نتیجه ۱۳۵ هزار نفر از این وام‌ها استفاده کردند که تعداد قابل توجه بود.

وی افزود: به دلیل عملکرد مثبت ما در ارائه تسهیلات با عنایت ویژه مجلس سقف وام اشتغال که در گذشته ۱,۴۰۰ میلیارد تومان بود در سال ۹۸ به ۳, ۵۰۰ میلیارد تومان یعنی دو و نیم برابر افزایش یافت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: دولت نیز حمایت مناسبی را از ما برای همکاری بانک‌ها دارد که با این اوصاف امیدواریم بتوان در سال ۹۸ وام ۳۵۰۰ میلیارد تومانی از محل تبصره ۱۶ و ۲ هزار میلیارد تومان وام اشتغال پایدار از محل صندوق توسعه ملی را جذب کرد و همچنین ۵۰۰ میلیارد تومان هم خودمان تامین کنیم و میزان وام اشتغال‌زایی حدود ۶ هزار میلیارد تومان می‌شود و بنابراین تسهیلات اشتغال نسبت به سال گذشته دو برابر بیشتر است.

افزایش سقف تسهیلات به ۵۰ میلیون تومان

فتاح یادآور شد: با توجه به اینکه سال ۹۸ به نام رونق تولید نامگذاری شده بنابراین می‌توان در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته ب در مسیر رونق اشتغال مددجویان گام‌های بهتری برداریم و آمار اشتغال زایی افزایش یابد.

رئیس کمیته امداد خمینی (ره) افزود: البته سقف تسهیلات نیز افزایش یافته به گونه‌ای که در سال گذشته ۲۰ میلیون تومان بود اما در حال حاضر از سوی دولت به ۵۰ میلیون تومان رسیده که با توجه به افزایش تورم نیاز بود سقف تسهیلات افزایش یابد.