۷۷۶۶ روز مانده به نابودی اسرائیل / سوغاتی چفیه از بیت‌المقدس

گروه سیاسی الف،   3980310057 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

آزادگان جهان امروز و در آخرین جمعه ماه رمضان همچون 40 سال گذشته، دعوت امام خمینی(ره) را لبیک گفته و با گرامیداشت روز جهانی قدس بار دیگر با آرمان‌ آزادی فلسطین و قدس شریف و نیز حذف رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار، میثاق خود را تجدید کردند.

به گزارش فارس ، روز قدس امسال به سبب مصادف شدن با برخی تحولات منطقه‌ای، اهمیت دو چندان دارد؛ از جمله این تحولات منطقه‌ای توطئه‌ای است که همانند همیشه در واشنگتن طراحی شده و با فرومایگی برخی حکام مرتجع عرب در حال نشستن به کام صهیونیست‌های غاصب است. 

توطئه‌ای موسوم به معامله قرن که قرار است به بیش از ۷۰ سال جنایت و توحش و تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی رنگ مشروعیت بدهد و در این میان برخی حکام خائن عرب که خود را گاو شیرده دونالد ترامپ تبدیل کرده‌اند در حال خوش‌رقصی برای رژیم غاصب صهیونیستی در سناریوی کثیف معامله قرن هستند. 

امروز خیابان‌های شهر تبریز نیز مملو از روزه‌دارانی بود که به خوبی می‌دانستند که این بار خواب روزه‌دار عبادت نیست و خیانت است، از این‌رو به اتفاق خانواده و دوستان خود در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و سیلی محکمی به گوش صهیونیست‌ها نواختند. 

ساعت ۱۰ صبح روز جمعه، دهم خرداد ماه در میدان ساعت تبریز هستیم؛ صدای الله اکبر، مرگ بر اسرائیل از گوشه و کنار شهر اولین‌ها به گوش می‌رسد. 

یکی با خانواده و یکی تنها و دیگری با دوستان جدید و قدیمی خود به خیابان‌ها آمده‌ و فریاد القدس‌لنا سر می‌دهد.

 

 سوغاتی چفیه از بیت‌المقدس

جوان بسیجی در گوشه‌ای از خیابان ایستاده و چفیه به مردم روزه‌دار هدیه می‌دهد و می‌‌گوید: ان شاالله سال دیگر سوغاتی چفیه از بیت‌المقدس برای هم بیاوریم. 

هر کسی در قدر توان حمایت خود از مردم فلسطین و قدس شریف را نشان می‌دادند ولی شور و حال جوانان و نوجوانان طعم دلچسب دیگری داشت. 

جوانی با پیشانی‌بند و یا نوشتن القدس‌لنا روی دست و یا دست نوشته‌هایی هر چه فریاد داشتند را بر سر صهیونیست‌ها زدند. 

دیگر وقت موعود فرا رسیده و مردم از گوشه و کنار خیابان‌ها به سمت سه راهی طالقانی، محل راهپیمایی رسیده‌اند؛ جمعیت زیادی در این راهپیمایی حضور داشت که جای سوزن انداختن وجود نداشت. 


ساعت ۱۰/۴۵ و به طرف یکی از حاضران، آقای مجتبی شریفی در راهپیمایی رفته و گفت‌وگوی کوتاهی در آن شلوغی انجام می‌دهم؛ او از بازاریان ایکی قاپیلار معروف است که چندی پیش در غفلت به خاکستر تبدیل شد.

آقای شریفی می‌گوید: روز قدس، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی، رستاخیز استکبارستیزی ملل مسلمان جهان، روز وحدت همه انسان‌های حقیقت‌خواه و عدالت‌دوست، روزِ گره خوردن بازوانِ توانای امت اسلامی و روز ستیز همیشگی با صهیونیسم و امپریالیسم غارتگر است. 

او می‌افزاید: روز قدس، روز کنار گذاشتن سلیقه‌ها و پیوستن قطره‌ها به اقیانوس جاری انسان‌هاست.

الهه ناصری‌مهر دیگر فردی است که در راهپیمایی روز قدس حاضر بوده و با او به گفت‌وگو می‌پردازیم. 

الهه روز قدس را روز بازتابِ خشمِ خروشانِ خلق‌های ستم دیده و طوفانی شدن غیرت‌های مقدس مردمی می‌داند و می‌افزاید: در این روز  نفرت خویش را علیه اسرائیل غاصب با شعارهایمان ابراز می‌کنیم.


او ادامه می‌دهد: می‌دانم ظهور جز با پاک شدن ارض مقدس از وجود دشمنان مهدی فاطمه کامل نمی‌شود و فلسطین کلید رمزآلود ظهور و ارض موعود مومنان است.
امیرحسین محمدیان از دانشجویان دانشگاه شهید مدنی تبریز نیز در این راهپیمایی چنین می‌گوید: نمی‌دانم چه رازی در عظمت و تقدس بیت المقدس نهفته است که خداوند سرنوشت انبیاء اولوالعزمش را با آن پیوند زده و آنها را به حقیقت آن رهنمون شده است.


در میان انبوه جمعیت خانم خدیجه افشردی را دیده و به طرفش می‌روم؛ همان دختر دانش‌آموز امدادگری که در عملیات بیت‌المقدس آزادی خرمشهر حضور داشت. 

همانطور که خانم افشردی می‌گوید: صبح پیروزی نزدیک است و کسی چه می‌داند، شاید قبله‌گاه اول مسلمین، آخرین خرمشهر ما باشد.

از دیگر نکات قابل توجه ر راهپیمایی روز قدس در تبریز، حضور اقلیت‌های مذهبی در این راهپیمایی و همراهی آنها با مسلمانان بود. 

 

تِنی و مادرش از جمله افراد ارمنی در مراسم راهپیمایی هستند که با یکدلی فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دادند. 

تِنی معتقد است: برای درک فلسطینیان که حتماً نباید مسلمان بود، همین که انسان باشیم کافی است و فکر نکنم مسئله فلسطین فقط مختص مسلمانان و یا ایرانیان باشد بلکه یک مسئله حقوق بشری و جهانی می‌باشد. 

او ادامه می‌دهد: روز قدس به عبارتی روز نمایش غیرت انسانیت است و حضور من و خانواده‌ام در این راهپیمایی با هر دین و نژادی کوچکترین کاری است که می‌توانستیم انجام دهیم. 

تنی در پایان می‌افزاید: از دیدگاه قرآن کریم معبد قدس یک مسجد است و بُعد خضوع و خشوع در برابر حق در آنجا به حدی است که به وجود آن مکان پاک و مسجد شریف اقصی، سرزمین‌های پیرامونی آن نیز مبارک و برکت یافته است.

با مصطفی علوی از جوانان با مدرک دکترای ادیان  هم کلام می‌شویم. 

او می گوید: قدس یا بیت‌المقدس شهری باستانی در سرزمین فلسطین، نخستین قبله مسلمانان و از مراکز ادیان الهی و همیشه به عنوان شهری مقدس و مورد احترام بوده و از آن به عنوان محل عبادت نام برده شده است. 

آقای علوی می‌افزاید: نام این شهر در قرآن به این نام نیامده است بلکه با عناوینی چون مسجدالاقصی، القریه، مساجدالله، الارض المقدسه، الباب، مکان قریب، الارض المبارکه یاد شده است. 

او توضیح می‌دهد: مفسران المسجد الاقصی در آیه نخست سوره اسرا را به مسجد بیت‌المقدس تعبیر کرده‌اند. به نظر آنان، این آیه به سیر شبانه پیامبر اکرم(ص) از مکه به بیت‌المقدس و معراج اشاره دارد.

علوی با بیان اینکه تقدس مسجدالاقصی در نزد خدا بسیار بالاست، می‌گوید: قدس از دیدگاه مسلمانان از جایگاه ویژه دینی، ملی و قومی برخوردار است. از نظر مسلمانان قدس سرزمینی است که دری از درهای آسمان از آنجا باز می‌شود و معراج از آن مکان برای پیامبر امکان‌پذیر شده است.

 

جانان من برخیز و بشنو بانگ چاووش

اینک امام ما علم بگرفته بر دوش

تکبیرزن، لبیک‌گو، بنشین به رهوار

مقصد دیار قدس، همپای جلودار