چرا حقوق بازنشستگان همسان سازی نمی‌شود؟

گروه اجتماعی الف،   3980309113

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: اگر قرار باشد رشد معناداری در حقوق بازنشستگان دیده شود، دولت و مجلس محترم باید به جای پنج هزار میلیارد تومان، رقمی حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان را برای بحث همسان سازی تصویب کنند.

 

به گزارش ایسنا، سید میعاد صالحی تاکید کرد: بهبود معیشت بازنشستگان را از طریق افزایش کارآمدی شرکت های تابعه و افزایش همسان‌سازی پیگیری می‌کنیم. وی در بخش دیگری از اظهاراتش در نشستی با برخی از روسای کانون های بازنشستگی آموزش و پرورش گفت: مردم از کلی گویی مسئولان خسته هستند و ما هم از کلی گویی خسته هستیم. مردم منتظر عمل ما هستند نه شعارهای ما. صالحی گفت: بنده خودم فرزند بازنشسته هستم و در خانواده بازنشسته بزرگ شده‌ام و مشکلات و دغدغه‌های بازنشستگان را درک می‌کنم.

صالحی درباره همسان‌سازی که در جلسه سوال چند نفر از حاضران بود، توضیح داد: کل عدد مصوب توسط مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری پنج هزار میلیارد تومان است. وی افزود: ۶۵ درصد این رقم به بازنشستگان کشوری و ۳۵ درصد به بازنشستگان لشکری تعلق می‌گیرد. بنابراین سهم بازنشستگان کشوری ۳۲۵۰ میلیارد تومان خواهد بود. وی گفت: قبول داریم که مبلغ ۱۰۰ هزار یا ۲۰۰ هزار تومان، اندک است و اثر چندانی در زندگی بازنشستگان ندارد لذا پیشنهادی را به منظور تامین منابع لازم برای افزایش عدد همسان‌سازی و اثربخشی محسوس آن ارائه کرده ام. اکنون در حال کار روی جزئیات این پیشنهاد هستیم و در موقع مقتضی اخبار مربوط را خدمت بازنشستگان عزیز ارائه خواهم کرد.

من خجالت می کشم زمانی که...

وی افزود: من خجالت می کشم وقتی می بینم متوسط حقوق ما در اسفند حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است اما مدیری در فلان شرکت تابعه صندوق، ۳۵ یا ۴۰ میلیون در ماه مستقیم و غیرمستقیم حقوق و مزایا گرفته، آن هم در شرایطی که عملکرد مالی ضعیفی داشته است.