رئیس دادگستری استان قم: قانون محکومیت‌های مالی موجب نگرانی علما شده است

گروه اجتماعی الف،   3980309027 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

ئیس دادگستری قم گفت: برخی قوانین مانند قانون محکومیت‌های مالی به دلیل در برگرفتن موضوع مهریه و نفقه و زندانی شدن زوج با نگرانی علما روبرو شده است.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان قم با رئیس قوه قضائیه که شامگاه چهارشنبه در مرکز آموزش قوه قضائیه در قم برگزار شد، با اشاره به ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در ارتباط با توسعه و تحول، اظهار کرد: مقوله توسعه امری بیرونی و رها شدن از گذشته و ورود به نظام جدید است و این دو متغیر نیازمند تعریف پروژه‌ای در زمان معین است.

وی افزود: تحول امری درونی و ناشی از تغییرات ساختارها و دگرگونی است و اگر در کارکردها دگرگونی رخ ندهد تحولی نخواهیم داشت.

رئیس دادگستری استان قم با بیان اینکه فناوری حاصل زایش توسعه در قوه قضائیه است، گفت: امروز در دوره تحول قرار داریم که باید ساختارها و کارکردها تغییر کند و اینگونه مسائل از مواضع مدیریتی است.

وی اضافه کرد: دستگاه قضا، قوه‌ای است کاملاً مستقل و لازم است در مباحث مالی و اداری استقلال داشته باشد و در این راستا لازم است به تحول برسیم و برای رسیدن به تحول باید از وابستگی خارج شویم.

حجت‌الاسلام خلیلی با اشاره به برخی قوانین که موجب نگرانی علما شده است، گفت: ماده ۳ محکومیت‌های مالی از آن جمله است که حتی افراد محکوم به پرداخت مهریه را شامل می‌شود و راهی زندان می‌شوند.