جرمی هانت: برگزیت بدون توافق خودکشی است

گروه جهان الف،   3980307152

وزیر امور خارجه بریتانیا با بیان اینکه خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق "خودکشی سیاسی" خواهد بود، نسبت به تبعات چنین رخدادی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا هشدار داد وقوع بریگزیت بدون توافق به "انقراض" منجر می‌شود و با یک انتخابات پارلمانی جرمی کوربین تا کریسمس به پست نخست‌وزیری می‌رسد.

در بحبوحه بالا گرفتن جنگ رهبری میان محافظه‌کاران بریتانیایی، هانت تاکید کرد هرگونه تلاشی برای خروج بدون توافق از سوی پارلمان متوقف شده و نخست‌وزیر جدید مجبور به تسلیم مقابل یک انتخابات پارلمانی "فاجعه‌بار" می‌شود.

جرمی هانت که یکی از ۱۰ نامزد تصدی رهبری محافظه‌کاران است، در مطلبی برای دیلی تلگراف نوشت: تلاش برای اجرای بریگزیت بدون توافق از طریق یک انتخابات پارلمانی راه‌حل نیست بلکه خودکشی سیاسی است. با این حال توافق نباشد، بهتر از آن است که بریگزیتی در کار نباشد اما حصول یک توافق متفاوت تنها راه‌حل است و اگر من رهبر محافظه‌کاران شوم آن را دنبال می‌کنم.

این سخنان بدین معناست که جرمی هانت خود را به عنوان نامزدی میانه‌رو نشان می‌دهد که مواضع او با ۹ رقیب دیگرش که مایل به خروج بدون توافق هستند، تفاوت دارد. آنها بر خروج بدون توافق در ۳۱ اکتبر تاکید کرده‌اند. این مساله اما می‌تواند جرمی هانت را میان ۱۶۰ هزار عضو محافظه‌کار بریتانیا که قصد دارند ماه ژوئیه میان دو رقیب باقیمانده رهبری این حزب رای بدهند، نامحبوب کند.