آمریکا مدعی حمله به مواضع «الشباب» شد

گروه جهان الف،   3980305226

فرماندهی ارتش آمریکا در قاره آفریقا مدعی حمله هوایی موفق علیه مواضع تروریست‌های «الشباب» در سومالی شد.

به گزارش فارس، ارتش آمریکا مدعی شده در جریان یک حمله هوایی علیه مواضع گروه تروریستی «الشباب» وابسته به گروه القاعده  سه تروریست را کشته است.

به گزارش وبگاه «سی‌جی‌تی‌ان»، «افریکام» (فرماندهی ارتش آمریکا در قاره آفریقا) یکشنبه مدعی شد که این عملیات هوایی بر فراز کوه‌های «گللیس» و محل استقرار الشباب و داعششاخه سومالی صورت گرفته است. افریکام مدعی شده در این حمله هوایی هیچ غیرنظامی کشته یا مجروح نشده‌اند.

افریکام در حالی مدعی کشته نشدن غیر نظامیان در جریان این حملات شده که  سال قبل میلادی برخی گزارش‌ها از کشته شدن غیر نظامیان و شهروندان عادی سومالی در این حملات حکایت داشت.

ژنرال «رابرت هوستون» معاون بخش عملیات افریکام در این زمینه ادعا کرده  که فشار مداوم بر الشباب  موجب مهار تهدید این گروه می‌شود و کمک به دولت فدرال سومالی نیز برای نبرد با الشباب تداوم می‌باید.

این دومین حمله هوایی افریکام در سومالی در این هفته است. اولین حمله هوایی چهارشنبه گذشته در منطقه «بالد امین» صورت گرفت که طی آن دو تروریست کشته شدند.

افریکام چندی قبل نیز از کشته شدن معاون شاخه داعش سومالی در یک حمله هوایی خبر داد.

اینک مهمترین مشکل امنیتی سومالی حملات تروریستی مستمر شورشیان الشباب از شاخه‌های وابسته به القاعده است.

 داعش نیز عملیات خود را در این کشور افزایش داده، اما این عملیات با شدت کمتری از الشباب صورت می‌گیرد. این دو گروه تروریستی به طور مرتب برای کسب «برتری» و «تصرف اراضی» تقابل‌های کشنده‌ای دارند.

حملات تروریستی الشباب، سومالی را به همراه «نیجریه» و گروه «بوکوحرام» به عنوان یکی از مرگبارترین کشور‌های جهان قرار داده و موجب کشته شدن ده ها هزار نفر و میلیون‌ها بی‌خانمان در این کشور شده است.