هاشمی: هیچ کس نمی تواند رای شورا در تشخیص باغات را زیر سوال ببرد

گروه سیاسی الف،   3980305174

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: آن‌چه مسلم است مرجع تشخیص باغ شورای شهر می‌باشد و هیچکس نمی‌تواند رأی شورا در این زمینه را زیر سوال ببرد.

به گزارش مهر، در یکصد و چهل و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، بررسی ۱۰ پرونده از باغات شهر تهران برای تشخیص باغ یا غیر باغ بودن در دستور قرار گرفت که به بیشتر آنها رسیدگی شد.
یکی پرونده‌ها مربوط به پلاکی بود که توسط دیوان عدالت اداری حکم باغ بودن شورای شهر تهران را ابطال کرده بود.

ابراهیم امینی در این رابطه گفت: مواقعی که قانون صلاحیت برای دیوان عدالت قائل شده که بعد از تصمیم گیری در شورا این نهاد می‌تواند بررسی شود باید اثری در آن مترتب باشد.

محسن هاشمی نیز گفت: آنچه مسلم است مرجع تشخیص باغ شورای شهر می‌باشد و هیچکس نمی‌تواند رأی شورا در این زمینه را زیر سوال ببرد.

صدراعظم نوری نیز در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، در مخالفت با تصمیم کمیسیون شهرسازی مبنی بر غیر باغ بودن این ملک گفت: این ملک متعلق به بنیاد مستضعفان است و با استفاده از مصوبه برج باغ ۱۳ طبقه ساخته که سطح اشغال در طبقه یک و دو ۷۰ درصد و در ٩ طبقه زیرزمین حدوداً ۱۰۰ درصد است. اگر رأی به غیر باغ بودن این ملک بدهیم در واقع از آنجایی که پروانه دارد، به خلاف آن رسمیت داده ایم.

او ادامه داد: قرار بود ساخت و ساز در ٣٠درصد ملک باشد اما حالا بیش از ۷۰ درصد ملک ساخته شده است و می‌خواهد از شورا عدم خلاف بگیرد تا بتواند پایان کارش را اخذ کنند و اگر شورا می‌خواهد رأی بدهد باید این موضوعات را نیز مدنظر قرار دهد.