افزایش تولید روزانه گاز در پالایشگاه دوم پارس جنوبی‌

گروه اقتصادی الف،   3980305123

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی از ساخت تجهیزات این پالایشگاه توسط شرکت‌های داخلی خبر داد و گفت: با ساخت و تأمین قطعات تولید گاز در پالایشگاه دوم پارس جنوبی روزانه به ۶۰میلیون مترمکعب افزایش یافت.

افزایش تولید روزانه گاز در پالایشگاه دوم پارس جنوبی‌

به گزارش تسنیم، مهدی گرامی شیرازی صبح امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه تحریم‌ها فرصت مهمی در افزایش توانمندی شرکت‌های داخلی در ساخت تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه‌های گاز و پتروشیمی را فراهم کرده است اظهار داشت: در این راستا  ضمن حمایت از تولیدکنندگان، تجهیزات و قطعات پالایشگاه‌های پارس جنوبی توسط شرکت‌های داخلی طراحی، ساخته و نصب می‌شود.

وی با تأکید بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌بازار در ساخت قطعات پالایشگاه افزود: هر قطعه‌ای که در فرآیند تولید پالایشگاه به آن نیاز داشتیم با کمک طراحان داخلی، شرکت‌های دانش‌بنیان،‌ پارک‌های علمی و فن‌آوری، فن‌بازارها و دانشگاه‌ها تولید و سعی شده با کمک مهندسان مجتمع پارس جنوبی این مهم محقق شود.

وی ظرفیت تولید گاز در فازهای دوم  و سوم پارس جنوبی بر اساس طراحی اولیه را تولید روزانه 56.6 میلیون مترمکعب گاز طبیعی دانست و خاطر‌نشان کرد: تولید روزانه 80 هزار بشکه میعانات گازی و روزانه 400 تن گوگرد از دیگر تولیدات این دو فاز است.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی با یادآوری اینکه فازهای دوم و سوم سال 1381 وارد مدار تولید شد، گفت: تأمین بخشی از گاز صنعتی و شهری، تولید میعانات گازی و گوگرد برای صادرات از اهداف مهم راه‌اندازی فازهای دوم و سوم پارس جنوبی است.

گرامی‌شیرازی از بومی‌سازی ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه گاز فاز دوم و سوم پارس جنوبی خبرداد و اضافه کرد: ساخت انواع قطعات و تجهیزات شامل شیرهای کنترلی، اضطراری، قطعات کمپرسور و قطعات پمپ‌ها و دیگر تجهیزات پالایشگاه دوم پارس جنوبی توسط شرکت‌های داخلی زمینه افزایش تولید گاز در این پالایشگاه را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت و تعویض تجهیزات پالایشگاه دوم پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی سبب افزایش تولید شده است ابراز کرد: ‌با بومی‌سازی ساخت تجهیزات یادشده در دو مرحله تولید گاز در پالایشگاه دوم مجتمع پارس جنوبی افزایش یافت و سبب افزایش توان تولید روزانه به 60 میلیون مترمکعب گاز شیرین در فازهای 2 و 3 پارس جنوبی شده است.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: علاوه بر افزایش تولید 23درصدی گاز، هم‌اکنون پالایشگاه دوم پارس جنوبی توان تولید روزانه 370 تن گوگرد و 72 هزار بشکه میعانات گازی را نیز دارد.

گرامی‌شیرازی تأکید کرد: در راستای پایداری تولید در مواردی که الزام برای خودکفایی وجود داشته است، حرکت کرده‌ایم و در داخل برای اقلامی که به‌صرفه است سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.