لاریجانی برای دوازدهمین سال متوالی رئیس مجلس شد/ مطهری از نایب رئیسی بازماند!

گروه سیاسی الف،   3980305051 ۴۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

علی لاریجانی با کسب ۱۵۵ رأی مجدداً در کُرسی ریاست برای اجلاسیه چهارم مجلس دهم ابقا شد. همچنین نمایندگان، پزشکیان را به عنوان نایب رئیس اول و مصری را به عنوان نایب رئیس دوم مجلس دهم انتخاب کردند.

لاریجانی برای دوازدهمین سال متوالی رئیس مجلس شد/ مطهری از نایب رئیسی بازماند!

به گزارش الف به نقل از خبرگزاری‌ها، برگزاری انتخابات هیأت رئیسه مجلس اولین دستورکار جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان بود که طی آن علی لاریجانی و محمدرضا عارف برای ریاست پارلمان کاندیدا شدند.

در این جلسه، علی لاریجانی با ۱۵۵ رأی، مجدداً به عنوان رئیس مجلس در سال پایانی فعالیت مجلس دهم انتخاب شد.

در جریان انتخابات ریاست مجلس، محمدرضا عارف ۱۰۵ و محمد جواد ابطحی ۹ رأی کسب کردند و فقط ۵ رأی به عنوان رأی باطله از مجموع ۲۷۴ رأی شمارش شده اعلام شد.

گفتنی است، علی لاریجانی سابقه ریاست در دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی را نیز در کارنامه خود دارد. در این دوره انتخابات هیئت رئیسه مجلس علی لاریجانی از سوی فراکسیون مستقلان ولایی و محمدرضا عارف نیز از سوی فراکسیون امید(اصلاح‌طلبان) برای ریاست مجلس کاندید شده بودند و فراکسیون نمایندگان ولایی کاندیدایی برای  ریاست معرفی نکرده بودند.

علی لاریجانی پس از کسب رأی از نمایندگان مجلس گفت: از اعتماد مجدد شما نمایندگان تشکر می‌کنم و امیدواریم مشکلات اقتصادی که پیش پای ملت ایران قرار گرفته است با حمایت نمایندگان رفع شود.

پزشکیان و مصری نواب رئیس شدند

بر اساس این گزارش، از میان نامزدهای نایب رئیسی مجلس، مسعود پزشکیان و عبدالرضا مصری به ترتیب با ۱۴۸ و ۱۴۳ رأی به عنوان نواب رئیس اول و دوم انتخاب شدند.

پیش از این علی مطهری به مدت سه سال نایب رئیس دوم مجلس بود.

کارپردازان هیئت رئیسه مجلس مشخص شدند

پس از انتخاب نواب رئیس، انتخاب کارپردازان (ناظران هیات رئیسه) در دستور کار قرار گرفت که بهروز نعمتی با ۱۶۵ رأی، محمد آشوری تازیانی با ۱۴۴ رأی و اسدالله عباسی با ۱۳۴ رأی به عنوان کارپردازان هیئت رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس دهم شورای اسلامی انتخاب شدند.

۶ دبیر هیأت رئیسه مجلس دهم انتخاب شدند

همچنین محمد علی وکیلی با ۱۵۳ رأی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی با ۱۶۰ رأی، علی اصغر یوسف نژاد با ۱۵۱رأی علیرضا رحیمی با ۱۲۶ رأی، احمد امیرآبادی با ۱۳۲ رأی و اکبر رنجبرزاده با ۱۳۸ رأی به عنوان دبیران هیئت رئیسه مجلس برگزیده شدند.

***

گفتنی است، تنها تفاوت هیات رئیسه سال چهارم مجلس دهم با هیات رئیسه سال سوم، علی مطهری بود که در سال گذشته نایب رئیس بود. 

سمت فراکسیون امید فراکسیون مستقلان فراکسیون نمایندگان ولایی
رئیس  - علی لاریجانی -
نایب رئیس  مسعود پزشکیان    عبدالرضا مصری
دبیران محمدعلی وکیلی، علی اصغر بوسفنژاد -علیرضا رحیمی امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، اکبر رنجبرزاده و احمد امیرآبادی فراهانی   
ناظران   بهروز نعمتی و محمد آشوری تازیانی اسدالله عباسی