جلسه ویژه کمیسیون عمران برای ساماندهی بازار مسکن با حضور اسلامی

گروه اقتصادی الف،   3980305015 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون عمران از حضور وزیر راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار مسکن در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از جلسه ویژه این کمیسیون برای ساماندهی بازار مسکن خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است این جلسه امروز (یکشنبه 5 خرداد) با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شود.

وی با بیان اینکه قیمت مسکن ظرف یک سال گذشته 100 درصد افزایش یافته که همین مسئله خرید و اجاره مسکن را برای اقشار کم درآمد دشوار کرده است، افزود: قرار است که در نشست امروز این کمیسیون و وزارت راه و شهرسازی، راهکارهای حل مشکلات بازار مسکن به ویژه حوزه اجاره‌بها بررسی شده و مکانیزمی برای رفع این موضوعات ایجاد شود.

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی طی ماه‌های اخیر، برنامه‌ریزی‌های اولیه برای ساماندهی بازار مسکن را انجام داده،گفت: قرار است تا مسئولان وزارتخانه در جلسه مذکور گزارشی از این اقدامات مقدماتی به اعضای کمیسیون ارائه کنند و  پیشنهادات اعضای کمیسیون نیز در این باره مطرح شده تا در نهایت، جمع بندی انجام شود.

رضایی در پایان تصریح کرد:بخش مسکن نباید تحت‌الشعاع مسائل دیگر وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد؛ سیاستگذاری در حوزه مسکن باید شفاف باشد و این وزارتخانه باید فکری جدی برای اقشار ضعیف جامعه در زمینه مسکن کند.