نروژ: نمایندگان دولت و مخالفان ونزوئلا هفته آینده برای ادامه مذاکرات به اسلو برمی‌گردند

گروه جهان الف،   3980305008

وزارت امور خارجه نروژ خبر داد که نمایندگان دولت و مخالفان ونزوئلا تصمیم گرفته‌اند تا هفته آینده نیز به اسلو بازگردند تا مذاکرات برای حل بحران این کشور را ادامه دهند.

به گزارش فارس، نروژ اعلام کرد که نمایندگانی از دولت ونزوئلا و مخالفان هفته آینده به اسلو باز خواهند  گشت تا مذاکرات را ادامه دهند.

این در حالی است که چند روز پیش مذاکراتی میان نمایندگان دولت و مخالفان درباره چگونگی حل بحران سیاسی این کشور برگزار شد.

وزارت امور خارجه نروژ روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد:«ما اعلام می‌کنیم که نمایندگانی از کنشگران سیاسی اصلی در ونزوئلا تصمیم گرفتند تا هفته آینده دوباره به اسلو بازگشته و به روندی که توسط نروژ تسهیل یافته ادامه دهند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما بر تعهدات خود تاکید می‌کنیم که همچنان به حمایت از یک راه حل مورد توافق تمام گروه‌ها در ونزوئلا حمایت می‌کنیم.»

از ماه ژانویه سال جاری میلادی که «خوان گوایدو» خود را رئیس‌‌جمهور ونزوئلا نامید، این کشور با آشوب سیاسی مواجه شد. آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله هواداران این رئیس‌جمهور خودخوانده هستند.

از سوی دیگر تلاش دولت قانونی ونزوئلا به رهبری مادورو برای گفت‌وگو با مخالفان نتیجه‌بخش نبود و در نهایت این مخالفان تلاش کردند از طریق کودتا دولت را ساقط کنند.

با شکست خوردن کودتای گوایدو و هوادارانش، اکنون آن‌ها پذیرفته‌اند که در نروژ با نمایندگان دولت قانونی «کاراکاس» پای میز مذاکره بنشینند.