ظهره‌وند: مذاکره با آمریکایی‌ها به نفع ما نبوده و نخواهد بود

گروه سیاسی الف،   3980304122

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه تماس ظریف با یک سناتور آمریکایی بر خلاف منویات رهبری و برخلاف الزامات پاردایمی ما بوده است، گفت:باید برای همیشه زندگی بدون آمریکا و غرب را بپذیریم واگر این را بپذیریم یک قدرت هستیم.

ابوالفضل ظهره‌وند کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به خبر دیدار و مذاکره ظریف با یکی از سناتورهای دموکرات آمریکایی با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند مذاکره می‌تواند یک هدف باشد ولی خود مذاکره برای ما هزینه‌ساز بوده است، گفت: رهبر انقلاب مذاکره را مخصوصا با دولت کنونی آمریکا نهی می‌کند و وقتی ما تمایل نشان می‌دهیم و تماس‌های اینچنینی را برقرار می‌کنیم نشان می‌دهد که فشارهای طرف مقابل علیه ما مؤثر واقع شده است.

ظهره‌وند با تاکید بر اینکه در این مقطع اگر مذاکره‌ای صورت گرفته باشد قطعا کار اشتباهی است و به نفع ما نبوده و نخواهد بود، تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی را به عنوان قدرت منطقه‌ای قبول داشته باشیم بنابراین یک قدرت هیچ گاه در مورد ظرفیت‌ها مذاکره نمی‌کند بلکه در مورد ارتقاء موقعیت خود به مذاکره می‌نشیند.

وی ادامه داد:‌متاسفانه این گزاره را به طرف مقابل داده‌ایم که می‌توان روی ظرفیت‌های ملی مثل توان هسته‌ای و موشکی مذاکره کرد و این نشان از داشتن زاویه با رویکردهای ملی و آرمان‌های انقلاب است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه ما پرچمدار محور مقاومت و یک پارادایم جایگزین هستیم، خاطرنشان کرد: راه طولانی آمده‌ایم و شعار بلندی را روی دست گرفته‌ایم پس باید در موضع قدرت قرار بگیریم و اگر تحریم‌ها را به عنوان عاملی مؤثر بپذیریم دور از شأنیت ما خواهد بود.

ظهره‌وند تاکید کرد: باید برای همیشه زندگی بدون آمریکا و غرب را بپذیریم و اگر این را بپذیریم یک قدرت هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تماس ظریف با یک سناتور آمریکایی بر خلاف منویات رهبری و برخلاف الزامات پاردایمی ما بوده است، تصریح کرد: مشکل ما با طیف کنونی سیاست خارجه رویکردی است. یک رویکرد معتقد است ما باید در نظام بین‌الملل ابقا می‌شویم و این را  بپذیریم و رویکرد دیگر این است که آمریکا را نفی می‌کنیم و قرار است طرحی نو در اندازیم و به دنبال چند جانبه‌گرایی هستیم و برایش مقاومت می‌کنیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: بنابر این دیگر اتخاذ چنین رویکردی بر خلاف الزامات انقلاب و منویات رهبری است و مشکل رویکردی را نشان می‌دهد، پس باید اول رویکردهایمان را یکسان کنیم.