نماینده مجلس خطاب به روحانی: دست از لجبازی بردارید/ شما بیشترین قانون شکنی را داشته‌اید!

گروه سیاسی الف،   3980304119 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: آیا آقای رییس جمهور می دانید که شما بیشترین قانون شکنی را بین دولت های گذشته در جمهوری اسلامی داشته اید؟ شما بیشترین قانون شکن بوده اید!

نماینده مجلس خطاب به روحانی: دست از لجبازی بردارید/ شما بیشترین قانون شکنی را داشته‌اید!

به گزارش خانه ملت، نصرالله پژمانفر در نشست علنی صبح امروز ( شنبه، 4 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) گفت: در این چند سال، دشمنان تمام همت خود را فشار بر مردم و مأیوس کردن آنها قرار دادند، به امید اینکه تابستانی داغ را در ایران تجربه کنند و یا 40 سالگی انقلاب را مردم ما نبینند.مردم ما همیشه پای انقلاب و باور های خود ایستاده و تلاش کردند که این خواب پریشان دشمنان، هیچ موقع تعبیر نشود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مناسب است در روزهایی که مجلس در آستانه انتخابات هیات رییسه برای شروع سال چهارم است، یک نگاهی به گذشته داشته باشیم. جای تردید نیست که وضع موجود و نابسامانی های ایجاد شده در کشور محصول دو تفکر اصلاحات و اعتدال است که با مشارکت خود و با در دست گرفتن فرمان مجلس و دولت، این وضع را بر کشور تحمیل نموده اند.

وی افزود: آغاز این اتفاقات، تصمیم غلطی بود که در موضوع برجام، این اکثریت در مجلس و دولت انجام دادند که نتیجه آن، چیزی جز حقارت، خسارت و عقب افتادگی برای کشور ما نبود. امام فرمود؛ مجلس باید در رأس امور باشد، اما باید اعتراف کرد که مجلس دهم هیچ وقت در حل مسائل ضروری، معیشتی و اساسی مردم اقدامی نکرد و در یک کلام، در رأس امور ریل گذاری و نظارتی که منجر به نجات کشورباشد، اقدامی انجام نداد. که این امر چیزی نیست که در جایی غیر از ترکیب مجلس دلیل آن را جستجو کرد.

فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در اقلیت قرار دارد

این نماینده مجلس در دوره دهم بیان کرد: همه ملت ایران می دانند دو طیف اصلاحات و حامیان دولت که امروز در تلاش هستند، صندلی ریاست مجلس را به دست خود بگیرند، تلاشی برای حل مشکلات مردم نکردند و تاکید می کنم که وضع موجود حاصل فکر و تصمیمات آنها بوده است. فراکسیون نمایندگان ولایی در این مجلس در اقلیت قرار داشت و با وجود در اقلیت بودن، تمام تلاش خود را در تاأثیرگذاری و اصلاح وضع موجود بکار گرفته، اما روشن است که نتوانستیم بسیاری از وظایف خود را به صورت تمام و کمال انجام دهیم و این دلیلی ندارد جز اینکه ما در مجلس در اقلیت هستیم و مردم بدانند که نقش دو طیف موجود را در وضع کنونی موثر می دانیم و به هیچ وجه نمی توانیم به جانب داری از طرفی، وزر و وبال مشی آنها را برگردن بگیریم، لذا فراکسیون ولایی تا بحال طی تصمیمات اولیه خود، تصمیم دارد لیست مستقلی را در مجلس اعلام نماید که تحت عنوان مشترکی از جریانات قرار نگیرد.

پژمانفر در تذکری به رییس قوه قضاییه تاکید کرد: برخورد با دانه درشت ها و رانت خواران را یک ضرورت بدانند. چه معنا دارد که یک جوان 100 میلیارد تومان را چیزی نداند و به واسطه خویشاوندی، رانت ایجاد بکند و با او برخورد جدی صورت نگیرد.

وی در تذکری به رییس جمهور افزود: تعلل و دست به دست کردن شما در رساندن 14 میلیارد دلار به صورت سهمیه بندی به مردم که قانون تکلیف بر شما کرده است، امری است که به هیچ وجه قابل بخشش نیست، لذا امیدواریم تاخیر 3 ماهه صورت گرفته و خسارت های ایجاد شده، شما را متنبه نموده باشد که دست از لجبازی برداشته و بر قانون تمکین کنید.

رییس جمهور ملزم به تمکین قانون است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دهم ادامه داد: آیا آقای رییس جمهور می دانید که شما بیشترین قانون شکنی را بین دولت های گذشته در جمهوری اسلامی داشته اید؟ شما بیشترین قانون شکن بوده اید! با توجه به مشکلاتی که بر اثر سیل و بارش های مکرر در کلات ایجاد شده است، لازم است شورای مدیریت بحران استان خراسان رضوی با حضور مسئولان کشوری به منظور اقدامات جدی در این شهر، اقداماتی را صورت دهند.از مردم و مسئولان محلی خواستارم هر گونه کوتاهی بنده را به موجب کم کاری و کاستی در امر خدمت رسانی ، به ما و دفتر ما اطلاع رسانی فرمایند و هم چنین لازم است به صورت عاجل خسارت هایی که به کشاورزان در کلات وارد شده، این امر جبران شده و به نیازهای درمانی و دارویی ایثارگران پاسخ داده شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه با توجه به ظرفیت هایی که جوانان ما در حوزه های مختلف دارند، لازم است سازوکارهای مناسبی برای استفاده از ظرفیت آنها ایجاد شود، خاطر نشان کرد: بارش باران ها نباید مسئولان وزارت نیرو را به تصمیمی در جهت نظام مند کردن و برنامه ریزی کردن برای آب شرب مشهد منجر شد، آن را از دستور خود خارج کنند، اما متاسفانه علی رغم تاکیداتی که نسبت به مسئله آب شد، از این موضوع کوتاهی کرده اند./