گزینه‌های احتمالی برای نخست‌وزیری انگلیس

گروه جهان الف،   3980303157

رسانه‌های انگلیس، درباره جانشینی ترزا می‌ گمانه‌زنی می‌کنند و انتظار می‌رود رهبر جدید حزب محافظه کار و نخست‌وزیر بعدی انگلیس تابستان مشخص شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ساعاتی پس از این که ترزا می، نخست وزیر انگلیس زمان کناره گیری اش را اعلام کرد، سه عضو ارشد حزب محافظه کار، آمادگی خود را برای جانشینی او اعلام کردند.

ترزا می، رهبر حزب محافظه کار و نخست‌وزیر انگلیس با چشمانی اشکبار و بغض در گلو اعلام کرد ۷ ژوئن، برابر با ۱۷ خرداد، از ریاست حزب محافظه کار و نخست وزیری انگلیس کناره خواهد گرفت.

او از ماه‌ها پیش تحت فشار شماری از اعضای حزبش برای استعفا قرار داشت. مخالفان وی، روش او را در خصوص خارج کردن این کشور از اتحادیه اروپا نپسندیدند.

در همه پرسی سوم تیرماه ۱۳۹۵ (۲۳ ژوئن ۲۰۱۶) ۵۱.۹ درصد مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا و ۴۸.۱ درصد نیز به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.

در همین حال؛ رسانه‌های انگلیس، درباره جانشینی ترزا می‌ گمانه زنی می‌کنند و انتظار می‌رود رهبر جدید حزب محافظه کار و نخست وزیر بعدی انگلیس تابستان مشخص شود.

بوریس جانسون، وزیر خارجه مستعفی ترزا می، علاقه خود را برای رهبری حزبش و سمت نخست وزیری انگلیس اعلام کرده است.

جرمی هانت، وزیر خارجه کنونی هم امروز آمادگی خود را برای رقابت بر سر رهبری حزب محافظه کار اعلام کرد. او چندان مورد علاقه مخالفان اتحادیه اروپا نیست.

همچنین؛ گراهام برادی (Graham Brady)، رئیس کمیته ۱۹۲۲ حزب محافظه کار، امروز با استعفا از این مقام، برای رهبری حزبش، اعلام آمادگی کرد. کمیته ۱۹۲۲ حزب محافظه کار، ناظر بر فعالیت‌های رهبر این حزب است و در صورت درخواست دستکم ۱۵ درصد از نمایندگان این حزب در مجلس یا استعفای رهبر حزب، انتخابات رهبر جدید حزب را برعهده خواهد داشت.