نوای آزادی خرمشهر در گوش زمان ماندگار شد

گروه سیاسی الف،   3980303031

پس از 34 روز مقاومت و ایستادگی دلاوران ایرانی با دست خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح در سوم خرداد سال 61 خونین شهر فتح و نوای آزادی آن در گوش زمان ماندگار شد.

به گزارش فارس، نخل های سوخته خونین شهر نشان می دهند که با خون آبیاری شده اند؛ در و دیوار این شهر با زبان گویای سکوت خبر از ایستادگی و فتح می دهد؛ خرمشهر پیروزی را معنا کرد و اینک آزاد آزاد است.

خرمشهر سرزمین خرمی است که چشمه طراوتش خون شهدای گلکون کفنی است که جسم خود را سنگر کردند و با تمام قوا متجاوز مسلح را به خاک سیاه نشاندند تا خونین شهر آزاد شود.

خرمشهر در آتش بود اما خسته نشد؛ نه تنها خسته نشد بلکه ایستادگی و مقاومت کرد و دشنه ای زهرآگین بر قلب استکبار فرونشاند و مژده فتح آن، اشک شوق را بر گونه های مادران و زنان مقاوم و عزیز از دست داده جاری کرد.

سردار سید یوسف مولایی، فرمانده سپاه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار فارس در البرز گفت: دفاع مقدس فراز و نشیب های فراوانی داشت که آزاد سازی خرمشهر در سوم خرداد یکی از نقاط اوج آن دوران به شمار می رود.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به تهدیدات اخیر دشمن افزود: تلاش آمریکا برای تنگ کردن تمام محاصرات واضح است و ملت ایران نباید فراموش کند که در سخت ترین شرایط بهترین نتیجه را به دست آورده و تجارب ارزنده ای را در این راه کسب کرده است.

سردار مولایی مطرح کرد: با توجه به قدرت، تجهیزات و امکانات دشمن در دوران جنگ از نظر صدام رئیس جمهور عراق، آزاد سازی خرمشهر غیر ممکن بود اما با اراده رزمندگان این امر محقق شد.

فتح خرمشهر یادآور مقاومت، ایستادگی، اتحاد و انسجام ملت ایران با سپاه، بسیج و ارتش بود؛ آن ها با دست خالی در مقابل دشمن بعثی که به پشتیبانی قدرت های بزرگ جهانی به میدان آمد، ایستادگی کردند و پیروزی حاصل شد؛ عظمت فتح خرمشهر به اندازه ای بود که امام راحل (ره) فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

مسجد جامع خرمشهر یکی از بناهایی بود که پس از پیروزی، نیمه سالم مانده بود و بانگ دلنشین الله اکبر نخستین بار توسط علی گروسی شهید البرزی از پشت بام این مسجد به گوش عاشقان آزادی رسید و نوای فتح خونین شهر ماندگار شد.

سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار فارس در البرز گفت: دشمن در عملیات بیت المقدس متحمل خسارات سنگینی از نظر نیرو، تحهیزات و امکانات شد که درس بزرگی از آن ها گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: رزمندگان اسلام تجربه جنگ در شهر را نداشتند و با تحمل فشارهای فراوان متجاوز را ساختمان به ساختمان تعقیب کردند؛ در واقع گوشه ای از تلاش رزمندگان در سوم خرداد سال ۶۱ به نمایش گذاشته شد.

سردار مولایی اذعان کرد: پس از ظهور یک استراتژی جدید در جنگ، اتحاد میان ارتش و سپاه و بسیج حول محور ولایت صورت گرفت و پس از رفتن بنی صدر آرام آرام ‌نیروهای حزب الله امور را در دست گرفتند و با انجام عملیات های بزرگ بخش عمده ای از خاک میهن را از چنگ دشمن رها کردند و در نهایت خرمشهر آزاد شد.

فرمانده سپاه استان البرز خاطر نشان کرد: بیشترین امید آمریکا جنگ روانی و ایجاد تفرقه میان صنوف، شیعه و سنی و قومیت های مختلف در داخل کشور است و برای موفقیت در این راه تمام تلاش خود را به کار می گیرد.

سردار مولایی تأکید کرد: امروز نیز اگر ملت ایران وحدت را سرلوحه قرار دهند و از تفرقه بپرهیزند می توانند مانند گذشته با اراده قوی، توکل و ایمان درس عبرت انگیزی به دشمنان بدهند و آن ها را از میدان به در کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علیمراد یوسفی، نماینده ولی فقیه در سپاه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار فارس در البرز گفت: زمانی دشمنان متحد شدند تا حکومت نوپای جمهوری اسلامی را که بر اساس دین اسلام کار می کرد براندازند.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان البرز ادامه داد: دشمن تصور می کرد به زودی تا تهران ‌پیشروی کند و انتظار داشت ظرف چند روز به موفقیت برسد اما در خرمشهر زمین گیر شد.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مطرح کرد: فراموش نکنیم رمز پیروزی رزمندگان در عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر، استقامت و تسلیم نشدن در مقابل دشمن بود.

وی اذعان کرد: در شرایط فعلی کشور نیز اگر مسؤولین با همان دیدگاه و تفکر و از خود گذشتگی که انتظار رهبر است در مقابل دشمن مقاومت کنند بازهم می توانیم شاهد شگفتی های گذشته باشیم.

کجاست جهان آرا؟ کجاست تا ببیند برادرانش برای دفاع از ناموس و دین خود در شهر غیرت و استقامت سنگ تمام گذاشتند؟ کجاست تا ببیند خرمشهر با خون جوانان خویش گرم شد؟ جهان آرا نیست اما یادش برای همیشه زنده است ...