پاسخ متکبرانه رئیس سازمان خصوصی سازی به مطالبه دانشجویی

گروه اقتصادی الف،   3980302182

تیم مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه سهند پس از ماهها مطالعه و تلاش درباره مساله واگذاری و مشکلات مجموعه صنعتی ماشین سازی تبریز به تشریح اقدامات خود در این زمینه پرداختند.

به گزارش فارس، علی سنبلی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سهند در این نشست با انتقاد از کسانی که مانع برگزاری نشست خصوصی سازی در مقابل کارخانه ماشین‌سازی شدند، اظهار داشت: در مراسم راه پیمایی ۲۲ بهمن بجای کارهای معمولی و روزمره، لباس کارگری پوشیدیم و به حمایت از کارگران پرداختیم در حالی که آنجا نیز عده‌ای با حضور در غرفه، از این اقدامات ناراحت شده و گفتند رسالت جنبش دانشجویی به پیگیری مشکلات کارگران نیست.

سنبلی با انتقاد از برخی تشکل‌های دانشجویی و عدم تاثیرگذاری آن‌ها در عرصه زندگی تاکید داشت: در محیط دانشجویی با افرادی روبه‌رو هستیم که به کنج عزلت رفته و کاری به مبارزه با فساد ندارد. در قضیه اوقاف تبریز یکی از دانشگاه‌های مطرح استان اصلا در جریان قضیه نبود و هنگامی که خواستار واکنش شدیم، به هیچ وجه اقدامی نکرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سهند با بیان اینکه در هیچ جای جهان شرکت‌های مادر را به بخش خصوصی واگذار نمی‌کنند، گفت: شرکت ماشین سازی یکی از کارخانه‌های مادر در صنایع سنگین و نظامی ماست در همین جا خصوصی سازی این کارخانه جای بحث و شبهه است.

وی افزود: سیاست خصوصی سازی در کشور برای رونق تولید و پیشرفت صنعت بود اما امروز چنین موضوعی رخ نداده است.

سنبلی با اشاره به دیدار اخیر دانشجویان با ریاست قوه قضاییه و حضورش در آن دیدار عنوان داشت: در دیدار اخیر با رئیس قوه قضاییه، آیت الله رئیسی واگذاری‌های انجام شده را فاجعه نامید و شدیدا قول پیگیری این موضوع را داد.

در بخش دیگری از این نشست، ترکمان از دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند و پیگیر قضایای خصوصی سازی ماشین سازی تبریز با بیان اینکه واگذاری ماشین‌سازی خیانت است، اظهار داشت: پس از تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیده‌ایم که روند واگذاری ماشین سازی عادی نیست و بحث خیانت مطرح است.

وی با اشاره به رفتار رئیس سازمان خصوصی سازی کشور در پاسخگویی به موضوع ماشین سازی، گفت: با انتشار نامه‌ای، خواستار شفاف سازی موضوع توسط آقای پوری حسینی شدیم اما ایشان با خوی متکبرانه‌ای از پاسخ خودداری کردند.

ترکمان با بیان اینکه بیش از ۹ ماه نسبت به واگذاری ماشین سازی تبریز کار مطالعاتی کرده‌اند، تاکید کرد: فردی یک شبه و بدون اطلاع مسئولان استان صاحب ماشین سازی شد و بعد از چند ماه وی را دستگیر کردند!

وی افزود: به گفته بسیاری از کارکنان کارخانه و صاحب نظران، قربانعلی فرخزاد توانایی اداره ماشین سازی را نداشت.

مسئول سیاسی دانشگاه سهند تبریز با اشاره به تجمع اعتراضی دی ماه سال گذشته مقابل سازمان خصوصی سازی عنوان داشت: این تجمع نقطه عطفی در بحث پیگیری‌ها بود و موجب شد تا ماشین‌سازی مجددا واگذار نشود.