استاندار خراسان رضوی: نظام اداری کشور نیازمند جراحی بسیار بزرگی است

گروه اجتماعی الف،   3980302180

استاندار خراسان رضوی گفت: نظام اداری کشور نیازمند جراحی بسیار بزرگی است که به‌سادگی امکان‌پذیر نیست اما برای عبور از بروکراسی‌های پیچیده اداری می‌توان به دنبال نهادسازی در کنار دولت دیوان‌سالار حرکت کرد.

به گزارش فارس، علی‌رضا رزم‌حسینی در جمع نخبگان و فعالان فرهنگی و سیاسی که در محل خانه احزاب استان برگزار شد، اظهار کرد: نظام اداری ناکارآمد کشور به دولت‌ها یا گروه‌های سیاسی ارتباطی ندارد و قطعاً هر گروهی که مسئولیت بپذیرد، به دلیل ناکارآمد بودن نظام اداری مشکلات عدیده‌ای درروند کارشان ایجاد خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: نظام اداری کشور نیازمند جراحی بسیار بزرگی است که به‌سادگی امکان‌پذیر نیست اما برای عبور از بروکراسی‌های پیچیده اداری می‌توان به دنبال نهادسازی در کنار دولت دیوان‌سالار حرکت کرد.

وی ادامه داد: می‌توان نهادهای مردمی، چابک، قدرتمند و بدون حتی یک ریال هزینه برای دولت تشکیل داد تا فرآیندهای فرسوده موجود را پشت سر گذاشته و از زمینه توسعه و پیشرفت را فراهم کند.

رزم‌حسینی بابیان اینکه نظام اداری کشور بیمار است، تأکید کرد: تا زمانی که نظام اداری به‌گونه‌ای است که تولید نارضایتی و فساد می‌کند، ما به پیشرفت و توسعه دست پیدا نخواهیم کرد؛ این موضوع را باید با مردم در میان گذاشت و شفافیت را به معنای واقعی کلمه در عمل نشان داد.

وی انتخاب معین‌های اقتصاد مقاومتی در قالب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را نمونه‌ای از نهادسازی به‌منظور دستیابی به پیشرفت و توسعه برشمرد و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، تلاش می‌کنیم همدلی خوبی در بین دستگاه‌های حاکمیتی ایجاد و از ظرفیت‌های مردمی در راستای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه همه قوا، نهادها و دستگاه‌های اجرایی با همدلی مثال‌زدنی، برای توسعه اقتصادی فرهنگی همراه شده‌اند، اظهار کرد: در قالب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با تکیه‌بر ظرفیت‌های موجود، امام‌جمعه، نماینده دولت، نماینده دادگستری، نماینده مجلس و فعالان اقتصادی پای تفاهم‌نامه‌ای مشترک را امضا می‌کنند.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی درواقع اقتصاد مردمی است بنابر این باید زمینه ورود اقشار مختلف مردم به عرصه اقتصاد کشور را فراهم کنیم. در فرمایشات رهبر انقلاب آمده است که کارآفرینی عبادت است  و کارآفرینان عابدین‌اند به همین دلیل باید موردتکریم واقع شوند.

رزم‌حسینی با اشاره به عدم موفقیت در اطلاع‌رسانی درست و به هنگام به مردم تأکید کرد: شفافیت یکی از مهم‌ترین درس‌هایی است که در سالروز آزادسازی خرمشهر باید از دوران دفاع مقدس بگیریم و از آن برای عبور از شرایط فعلی استفاده کنیم.

وی بابیان اینکه نبود شفافیت باعث خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی می‌شود، گفت: متأسفانه ما به اعتماد مردم و جوانان لطمه زدیم و ناکارآمدی برخی از بخش‌ها در کنار فساد اداری باعث افزایش این بی‌اعتمادی شده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: باید به‌طور شفاف مسائل را با مردم در میان بگذاریم؛ اگر به این موضوع توجه نشود، طبیعی است که مردم تصور می‌کنند فساد در بدنه حاکمیت رسوخ کرده و مسئولان نسبت به معیشت و دیگر دغدغه‌های مردم اهمیت قائل نیستند.

وی یادآور شد: اگر در بین نهادهای اجرایی و گروه‌های سیاسی کشور همدلی و هم‌زبانی ایجاد شود، قطعاً دشمن به خود اجازه نخواهد داد که ما را تهدید کند. هرکسی می‌تواند با تکیه‌بر نگرش‌های سیاسی خود، در راستای روشن گری شرایط موجود گام بردارد.

رزم‌حسینی بیان کرد: استانداری خراسان رضوی برای تعامل با همه گروه‌های سیاسی آمادگی دارد و در این راستا از همه افراد و گروه‌های سیاسی دعوت می‌کنیم که به توسعه استان کمک کنند.

استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه ما خواستار همگرایی در داخل و خارج استان هستیم، ادامه داد: مهم‌ترین ظرفیت خراسان رضوی بعد از بارگاه منور و ملکوتی امام رضا(ع)، نیروی انسانی قدرتمند و کارآمد است بنابراین باید از این ظرفیت ارزشمند در جهت توسعه اقتصادی فرهنگی استفاده شود.