اظهار نظر وزیر دفاع موقت آمریکا درباره اعزام نیرو به غرب آسیا

گروه جهان الف،   3980302179

وزیر دفاع موقت آمریکا روز پنجشنبه شایعات مطرح‌شده در برخی رسانه‌ها در خصوص طرح پنتاگون برای اعزام هزاران نیروی زمینی به منطقه غرب آسیا را تکذیب کرد.

به گزارش  فارس، «پاتریک شاناهان»، وزیر دفاع موقت آمریکا شایعات مطرح‌شده در برخی رسانه‌های آمریکایی درباره طرح پنتاگون برای اعزام هزاران نیرو به منطقه غرب آسیا برای مقابله با ایران را تکذیب کرد. 

شاناهان که در جمع خبرنگاران حضور داشت گفت گزارش‌های منتشرشده درباره طرح اعزام ۵۰۰۰ نیرو به خاورمیانه برای مقابله با ایران نادرست هستند. 

«سی‌ان‌ان»، «آسوشیتدپرس»، «وال‌استریت‌ژورنال» و برخی از دیگر رسانه‌های آمریکا پنجشنبه گزارش دادند مقام‌های پنتاگون قرار است طرحی در خصوص اعزام چندین هزار نظامی به خاورمیانه را تقدیم مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا کنند. 

شاناهان، علی‌رغم تکذیب این گزارش‌ها تأیید کرد که پنتاگون قصد دارد برای «محافظت از نیروهای آمریکایی» شمار نیروهای خود در منطقه غرب آسیا را افزایش دهد. 

او گفت: «در حال حاضر مشغول بررسی این هستیم که آیا کاری هست که بتوانیم برای محافظت از نیروهایمان در منطقه انجام دهیم؟ ممکن است نیاز به اعزام نیروی بیشتر باشد.