وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در وضعیت نیمه تعطیل قرار گرفت!

گروه جهان الف،   3980302153

کسر بودجه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی که در پی کاهش بودجه این وزارتخانه در سال ۲۰۱۹ به وجود آمده، موجب تعطیلی بسیاری از فعالیت های این وزارتخانه شده است.

به گزارش تسنیم، روزنامه عبری «یسرائیل هیوم» در گزارشی که روز پنج شنبه منتشر کرد از وضعیت نیمه تعطیل فعالیت های دیپلماتیک در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خبر داد.این روزنامه عبری نوشت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از بحران شدید مالی رنج می برد و این بحران به دلیل کسر بودجه بالای این وزارتخانه است که به حدود 400 میلیون شیکل ( 115 میلیون دلار) رسیده است و در کم کردن بودجه این وزارتخانه از ابتدای سال 2019 ریشه دارد.
براساس اعلام این روزنامه عبری به نقل از منابعی در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، فعالیت های سیاسی در این وزارتخانه کاملا تعطیل شده است و بسیاری از اقدامات به دلیل نبود بودجه لغو می شود. سفرهای دوره ای آغاز نمی شود و هیئت های دیپلماتیک نیز به جایی اعزام نمی شوند. کاهش قابل ملاحظه ای در برنامه های سفر وجود دارد. این منابع افزودند به دلیل نبود بودجه سفر، سفیران و دیپلمات های رژیم صهیونیستی در کنفرانس ها و دیدارها شرکت نمی کنند.

این منابع گفته اند گفتگوهای سیاسی با کشورهای مختلف به دلیل بحران مالی وزارتخانه لغو شده است و حضور هیئت های رسانه ای و تصمیم سازان به تعویق می افتند و اقدامات تبلیغی و دوره های آموزشی دیپلمات های جدید به دلیل کسر بودجه لغو شده اند.