ترامپ: تیلرسون احمق است

گروه جهان الف،   3980302148

رئیس جمهوری آمریکا که نه تنها مخالفان، بلکه موافقان خویش را نیز به بدترین القاب خطاب می کند، امروز (پنجشنبه) رکس تیلرسون وزیر خارجه پیشین را 'فردی احمق' توصیف کرد.

به گزارش ایرنا دونالد ترامپ در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: &#۳۹;رکس تیلرسون مردی احمق بود و برای پست وزارت امور خارجه هرگز فردی آماده و مناسب نبود. 

ترامپ افزود: او داستانی از خود ساخت مبنی بر این که من در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که در هامبورگ اتفاق افتاد، هرگز آماده نبودم. من فکر نمی کنم پوتین هم همین نظر را داشته باشد. نگاه کنید آمریکا چطور عمل می کند.&#۳۹;

گفته می شود علت اصلی کنار گذاشته شدن تیلرسون در ۲۱ اسفند ۹۶ از کابینه دولت ترامپ، اختلاف های عمیق میان وی و رئیس جمهوری درباره مسائل مهم بین المللی از جمله کره شمالی و ایران بوده است.

به دنبال اقدام غیر منتظره و خارج از عرف ترامپ در چگونگی اعلام خبر برکناری تیلرسون، ناظران مسائل آمریکا در رسانه‌های این کشور نسبت به نحوه عزل وی اظهار شگفتی کرده‌ بودند. 

برخی از آنها گفته بودند، تیلرسون که پیش از پست وزارت سال ها مدیر عامل شرکت نفتی اکسان یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی جهان بوده از طریق توییتر از برکناری اش اطلاع یافته و این امر منطبق بر اصول و تشریفات سیاسی آمریکا نیست.

تیلرسون بر خلاف عرف معمول بدون نام بردن از ترامپ، از پست وزارت خارجه خداحافظی کرد. 

سمت وزیرخارجه در ساختار حکومت آمریکا، سومین پست قدرتمند پس از رئیس‌جمهوری است.