معاون بازرگانی مستعفی معاون بازرگانی روحانی می‌شود؟!

گروه اقتصادی الف،   3980302044
معاون بازرگانی مستعفی معاون بازرگانی روحانی می‌شود؟!

روزنامه کیهان نوشت: برخی خبرهای دریافتی حاکی از آن است که طی روزهای آینده، حسن یونس سینکی به عنوان معاون بازرگانی رئیس‌جمهور معرفی خواهد شد.

روزنامه جوان با انتشار این خبر نوشت: اینکه چرا رئیس جمهور به موازات وزارتخانه‌ها اقدام به ایجاد معاونت‌هایی نظیر معاونت اقتصادی (نهاوندیان) و حالا معاونت بازرگانی (سینکی) می‌کند، موضوع ما نیست و در جایی دیگر باید بدان پرداخته شود. اما شواهد نشان می‌دهد که فرد مورد نظر روحانی برای تصدی معاونت جدید بازرگانی رئیس‌جمهور از سابقه قابل دفاعی برخوردار نیست.

او که از آبان 96 تا شهریور ماه 97 معاونت بازرگانی وزارت صمت و رئیس ستاد تنظیم بازار بود، علاوه بر اینکه به اعتراف بزرگان اصناف و بازار بدترین کارنامه را در این معاونت بر جای گذاشته، پس از حضور رضا رحمانی به عنوان وزیر جدید صمت، بدون هماهنگی دفتر کار خود را ترک و بازار را در بدترین شرایط به حال خود رها کرد هم او بود که تابستان سال گذشته در مقام معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه همایش گرامیداشت روز ملی اصناف در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از او پرسیده بود «مردم این روزها از شما با عنوان مرد شماره یک تنظیم بازار کشور خیلی انتظار دارند، چه کارهایی را برای پاسخگویی به این انتظارات در دستور کار دارید»، گفته بود: «من از رسانه‌ها انتظار دارم که این قدر چرت و پرت به مردم نگویند تا ما حرف‌های‌مان را بزنیم!»

اینکه معاون وزیر و رئیس ستاد تنظیم بازار در بدترین شرایط اقتصادی، از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کند و اکنون در مسئولیتی به مراتب خطیرتر از جایگاه گذشته گمارده می‌شود، سؤالی است که پاسخ آن را شاید بتوان در مناسبات خاص و بده بستان‌های سیاسی جست‌وجو کرد. اما شواهد و تجارب گذشته نشان می‌دهد که این فرد گزینه مناسبی برای تصدی این جایگاه نیست.

سینکی پیش‌تر معاون وزیر بازرگانی در دولت اصلاحات، استاندار بوشهر، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها بوده که در مجموع از عملکرد و کارنامه قابل دفاعی برخوردار نیست.