سناتور وارن: بحران اخیر با ایران نتیجه مستقیم اقدامات ترامپ است

گروه جهان الف،   3980302002

الیزابت وارن، سناتور دموکرات آمریکایی، با اعلام اینکه داده‌های اطلاعاتی درباره ایران را مطالعه کرده، تاکید کرد: بحران اخیر با ایران نتیجه مستقیم اقدامات ترامپ است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، الیزابت وارن، سناتور دموکرات آمریکایی، با انتشار سلسله توئیتی، با اعلام اینکه داده‌های اطلاعاتی درباره ایران را مطالعه کرده، تاکید کرد: بحران اخیر با ایران نتیجه مستقیم اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست.

وارن نوشت: داده‌های اطلاعاتی را مطالعه کرده ام. در جلسه استماعی روز گذشته (جلسه مقامات ارشد دولت ترامپ با اعضای کنگره درباره ایران) حاضر بودم. بحران اخیر با ایران خود به خود ایجادنشده بلکه نتیجه مستقیم اقدامات رئیس جمهور است.

این سناتور دموکرات در ادامه نوشت: توافق ایران موفق بود، اما ترامپ بدون توجه به توصیه‌های تیم امنیت ملی خود، آن را پاره کرد. دولت آمریکا در یک سال گذشته برای تحریک ایران تلاش کرده است. (دولت) برای سقوط اقتصاد آن‌ها تلاش و پیام‌هایی را مبنی بر هدف خود برای تغییر نظام در ایران ارسال می‌کند.

در بخش دیگری از توئیت وارن آمده است اقدامات ترامپ باعث ایجاد شکاف میان آمریکا و متحدانش می‌شود. این سناتور دموکرات همچنین افزود: این اقدامات خطر درگیری را افزایش و امنیت ما را کاهش می‌دهد. آشفتگی و نابسامانی یک راهبرد نیست، بلکه دلیلی برای فاجعه است. من اجازه نخواهم داد این دولت ما را به جنگ دیگری در خاورمیانه بکشاند.