تعهد ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی برای سیل‌زدگان

گروه اقتصادی الف،   3980301216

معاون ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۶۰ هزار واحد مسکونی برای سیل‌زدگان استان‌های کشور احداث می‌شود.

به گزارش  فارس از بجنورد عارف نوروزی عصر امروز در همایش اهدای کالاهای ستاد اجرایی فرمان امام به سیل‌زدگان خراسان شمالی اظهار کرد: ۳۰ میلیارد تومان اقدامات و ۳ میلیون قلم کالا در هنگام سیل برای امدادرسانی به سیل‌زدگان در نظر گرفته شد.

وی تأمین اثاث زندگی سیل‌زدگان و رفع مشکل از منازل آنان را اصلی‌ترین اولویت ستاد اجرایی فرمان امام در زمان پس از حادثه سیل در کشور عنوان کرد و افزود: ۳۰ هزار بسته لوازم‌خانگی در استان‌های مختلف اعم از ۲ هزار مورد بسته لوازم‌خانگی در خراسان شمالی در حال توزیع است.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام تأمین دام سبک در روستاهای سیل‌زده را اولویت دیگر این مجموعه عنوان کرد و ادامه داد: سومین اولویت و مسئولیت این نهاد در مناطق سیل‌زده ساخت منازل مسکونی برای آسیب دیدگان بود که طبق تفاهم اولیه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۶۰ هزار واحد مسکونی تعهد شده تا برای سیل‌زدگان استان‌های کشور احداث شود.

وی ستاد اجرایی فرمان امام را به‌عنوان دستگاه پیشتاز در امدادرسانی به سیل‌زدگان کشور معرفی کرد و افزود: مردم همراه به مسئولان اعتماد دارند و منتظر هستند تا با تحقق وعده‌های آنان این اعتماد پر رنگ‌تر و قوی‌تر از گذشته ترسیم شود.

نوروزی از تعهد برای ایجاد سه هزار و ۳۰۰ نفر ظرفیت اشتغال در استان خبر داد و گفت: بنا بر تفاهم‌های انجام‌شده با بانک پارسیان در کشور ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال جوانان تأمین می‌شود.

وی در انتها مجموع تعهدات ستاد اجرایی فرمان امام در استان‌های سیل‌زده را بالغ‌بر ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این مبلغ ۵۳۰ میلیارد تومان برای اشتغال و ۲۷۰ میلیارد تومان به‌صورت کمک‌های بلاعوض تعریف‌شده است.