دستگیری عاملان توزیع مشروبات الکلی مرگبار در اصفهان

گروه حوادث الف،   3980301209

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری افرادی که با توزیع مشروبات الکلی تقلبی موجب مسمومیت 43 نفرشهروند اصفهانی شده بودند، خبر داد.

 به گزارش فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسین حسین‌زاده اظهار داشت: در پی اعلام اورژانس 3 بیمارستان اصفهان مبنی بر مسمومیت تعدادی از افراد که مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند، ماموران انتظامی بلافاصله به محل های اعلامی  اعزام شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در مجموع 48 نفر مسموم و در 3 بیمارستان پذیرش شده بودند که 3 نفر از آنان در حالت کما  در قسمتICU بستری هستند.

وی افزود: متاسفانه 5 شهروند اصفهانی که 2 نفر آنان خانم بودند در اثر مسمومیت با مشروبات الکلی تقلبی جان خود را از دست دادند.

 حسین زاده ادامه داد: کارآگاهان مجرب و متخصص پلیس از همان دقایق اولیه تحقیقاتی خود را برای شناسایی و دستگیری عاملان توزیع این مشروبات آغاز کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: سرانجام ماموران پلیس امنیت عمومی اصفهان علیرغم عدم همکاری مسمومان موفق شدند توزیع‌کنندگان را که 5 نفر بودند شناسایی و طی عملیاتی غافلیگرانه دستگیر کنند و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل دهند.

وی اضافه کرد: امروزه بسیاری از نزاع‌ها، درگیری‌ها ، خشونت‌ها، تصادفات منجر به فوت، طلاق، سوءرفتار با اطرافیان و بیماری‌های جسمی و روانی ناشی از مصرف مشروبات الکلی است که در برخی کشورها 47 درصد  از تصادفات منجر به فوت و حوادث ترافیکی ناشی از مصرف این نوع مشروبات است.

 حسین زاده با اشاره به اینکه بسیاری از معلولان ذهنی و جسمی فرزندانی بی‌گناه هستند که به واسطه می‌گساری والدین آنها ناقص‌الخلقه شده اند بیان داشت: به نظر می‌رسد حادثه اخیر از ابعاد جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، جرم‌شناسی و زوایای دیگر قابل بررسی است که توصیه می‌شود متولیان امر با دقت و سرعت این پدیده را تجزیه  و تحلیل و بررسی کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان تأکید کرد: پلیس استان اصفهان نیز با نهایت دقت، جدیت و قاطعیت با افرادی که در زمینه‌های مصرف، تهیه و توزیع مشروبات الکلی فعالیت دارند، براساس قانون برخورد می‌کند.