عربستان سعودی نیز در نشست ضد فلسطینی منامه شرکت می‌کند

گروه جهان الف،   3980301177

عربستان سعودی اعلام کرد که در نشست منامه که از سوی آمریکا در خصوص موضوع فلسطین تدارک دیده شده است، شرکت می‌کند.

به گزارش فارس، ساعاتی پس از اعلام آمادگی امارات متحده عربی برای شرکت در کنفرانس اقتصادی بحرین که به عنوان اولین گام برای اجرای طرح «معامله قرن» شناخته می‌شود؛ عربستان سعودی نیز برای حضور در این کنفرانس اعلام آمادگی کرد.

به نوشته روزنامه عکاظ ، «محمد بن مزید التویجری» وزیر اقتصاد و برنامه‌ریزی سعودی در نشست موسوم به «صلح برای توسعه» که در ۲۵ و ۲۶ می (چهار و پنج خرداد) در بحرین برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

این روزنامه، مدعی شده است که شرکت وزیر سعودی در این نشست، با هدف حمایت از مردم فلسطین و رشد و توسعه این کشور صورت می‌گیرد. این ادعا در حالی است که «احمد مجدلانی» عضو سازمان آزادیبخش فلسطین اخیرا گفته است که هر شخصی در نشست منامه شرکت کند، «خائن» است.

وزارت خارجه امارات نیز امروز در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از برگزاری این کنفرانس، تأکید کرد که هیأتی از امارات در این کنفرانس شرکت خواهد کرد.

کاخ سفید روز یکشنبه گذشته  از برگزاری نشست اقتصادی در روزهای ۲۵ و ۲۶ می (۴ و ۵ تیرماه) در بحرین به بهانه توسعه اقتصادی در فلسطین و به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» خبر داد.

عربستان و امارات تا کنون تنها کشورهای جهان عرب هستند که برای حضور در کنفرانس بحرین اعلام آمادگی کرده‌اند؛ اما فلسطینی‌ها که اصلی‌ترین مخاطب این نشست هستند، تقریبا به صورت متفق‌القول گفته‌اند که به بحرین نخواهند رفت. بسیاری نیز به دیگر کشورها در خصوص شرکت در نشست منامه هشدار داده‌اند. 

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان نیز گفته است هیچ کشوری با رام‌الله در خصوص برگزاری این نشست مشورت نکرده است و فلسطینی‌ها توسعه اقتصادی در سایه اشغالگری را هرگز نخواهند پذیرفت.