قیمت نفت کاهش یافت

گروه اقتصادی الف،   3980301106 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

افزایش ذخایر نفت آمریکا، قیمت نفت را در معاملات امروز بازارهای جهانی به بشکه ای 71.76 دلار کاهش داد.

قیمت نفت کاهش یافت

به گزارش فارس به نقل از رویترز، پس از اینکه آمارهای صنعتی از افزایش در ذخایر نفت آمریکا خبر داد و عربستان متعهد شد بازار را متوازن نگه دارد، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه کاهش یافت.

با این حال، به گفته تحلیلگران، بازارهای نفتی در میانه کاهش تولید اوپک و تشدید تنش‌ها در غرب آسیا، همچنان با کمبود عرضه مواجه هستند.

هر بشکه نفت برنت با 42 سنت کاهش 71.76 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 61 سنت کاهش 62.52 دلار معامله شد.

موسسه آمریکن پترولیوم در روز سه‌ شنبه اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته 2.4 میلیون بشکه افزایش یافت و به 480.2 میلیون بشکه رسید اما تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند 599 هزار بشکه کاهش یابد.

آمارهای رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا ساعات پایانی روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

عربستان نیز امروز اعلام کرد به [تامین] یک بازار متوازن و پایدار متعهد است.

بانک مریل لینچ  اعلام کرد عرضه نفت اوپک و هم‌پیمانانش به علت «توافق کاهش تولید» در بازه نوامبر 2018 تا آوریل 2019 روزانه 2.3 میلیون بشکه کاهش یافته است. این امر سبب شده است تا قیمت نفت برنت از ابتدای سال جدید میلادی بیش از یک سوم افزایش یابد.

بنا بر اعلام این بانک، مقداری از تاثیرات این کاهش تولید با افت رشد تقاضا برای نفت در جهان ناشی از تنش‌های تجاری خنثی شد.

علی‌رغم این افت، بانک مورگان استنلی پیش‌بینی کرد قیت نفت برنت در نیمه دوم امسال در محدوده 75 تا 80 دلار در هر بشکه معامله شود که به علت کاهش عرضه و عوامل مربوط به تقاضا افزایش خواهد یافت.

به نوشته این گزارش، بازارهای فیزیکی نفت نشانه‌هایی از کمبود عرضه نشان می‌دهند.