برنامه‌های مترو و اتوبوسرانی تهران در شب‌های قدر

گروه اجتماعی الف،   3980301084

برنامه‌های مترو و اتوبوسرانی تهران برای خدمات دهی به مسافران در شب‌های قدر اعلام شد.

به گزارش الف،‌ فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه درباره خدمات متروی تهران در شب‌های قدر اظهارداشت: متروی تهران همواره سعی کرده است تا در مناسبت‌های ملی و مذهبی تسهیلات لازم را برای تردد مسافران فراهم کند. امسال هم در لیالی پربرکت قدر جهت تکریم شب‌زنده‌داران و تسهیل تردد آنها به مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی همچون حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امامزاده صالح (ع) و حرم مطهر امام خمینی (ره)، در خطوط درون شهری به‌صورت شبانه‌روزی فعال خواهد بود. 

وی تصریح کرد: دراولین شب قدر در شامگاه جمعه(3 خردادماه ۹8) خدمات‌رسانی ویژه خود را آغاز می‌کند و در این راستا سرویس‌دهی شبانه در خطوط یک، دو، سه، چهار، شش و هفت متروی تهران از ساعت ۲۳ تا ۵:۳۰ صبح روز بعد (شنبه ۴ خردادماه ۹8)، با فاصله هر ۳۰ دقیقه یک قطار انجام خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ادامه با اشاره به خدمات رسانی ویژه متروی تهران در سایر شب‌های قدر نیز گفت: همانند شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، در شب‌های قدر ۲۱ ماه مبارک رمضان (یکشنبه 5 خرداد) و(سه شنبه 7 خردادماه)98 همزمان با ۲۳ ماه مبارک رمضان سرویس دهی شبانه از ساعت ۲۳ تا ۵:۳۰ صبح روز بعد در خطوط یک، 3، 3،4،6 و 7 متروی تهران با فاصله هر ۳۰ دقیقه یک قطار انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: مترویی تهران در لیالی قدر در خط 5 (تهران- گلشهر)و بالعکس و ایستگاه های پایانه‌های 1، 2 و 4، 6 فرودگاه مهرآباد و امام خمینی(ره) خدمات رسانی شبانه ندارد.

*** همچنین روابط عمومی شرکت اتوبوسرانی تمهیدات شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در شب های قدر را اعلام کرد که جزئیات آن به شرح ذیل است.

ناوگان این شرکت، ایاب و ذهاب زائران گرامی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)  و حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) را در شب های قدر پوشش خواهد داد. سرویس رسانی به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)  در این شب‌‏ها، از ساعت 21 و از مترو شهرری به مقصد میدان مدرس شهرری و پس از پایان مراسم نیز از حرم به مقاصد مترو شهر ری، میدان خراسان، کهریزک، پایانه خاوران، زمان آباد، نازی آباد، جاده نظامی، دولت آباد، میدان شوش است.

همچنین سرویس رسانی به شرکت کنندگان در مراسم حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) نیز بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از ساعت 20:00  و از میادین آزادی، راه آهن، خراسان و انقلاب اسلامی صورت خواهد پذیرفت.