سلیمی: آقای روحانی، پست گرفتن آقازاده‌ها در دولت شما به راه افتاد

گروه سیاسی الف،   3980229120 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت: برادر شما رئیس دفتر بود و حزب کذا قالب بر مقدرات کشور شد و ماشین چاپ انتصابات در دولت شما به راه افتاد و آقازاده ها پست ها را گرفتند.

آقای روحانی، پست گرفتن آقازاده‌ها در دولت شما به راه افتاد

به گزارش خانه ملت، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 29 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: از شگفتی های دوران اخیر این است که برخی رؤسای جمهور زمانی که فهرست وعده های خود را بر زمین یافته می بینند، به هر ابزاری برای توجیه سوءمدیریت و یا تعلل در اقدامات تمسک می جویند؛ یکی از شگردهای آنها اعلام عدم اختیار آن هم در دوره دوم ریاست جمهوری است که این ترفند به دلیل تکرار توان تحریک عواطف عمومی را ندارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در دوره اخیر نیز این بهانه از طرف عده ای اعلام شده که در مورد رئیس جمهوری فعلی این شگفتی دو چندان است چرا که اختیارات تفویض شده به ایشان فوق اختیارات سایر رؤسای جمهور و فراتر از چارچوب های مندرج در قانون اساسی است.

وی خطاب به روحانی اظهار داشت: شما تنها رئیس جمهوری هستید که در شورایعالی سه نفره بدون نیاز به مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، قدرت قانونگذاری و رتق و فتق امور را دارید. شما اختیار مذاکره در برجام را داشتید شما ذخایر اورانیوم، آب سنگین و هزاران سانتریفیوژ را محدود کردید. یادتان هست ارز 4200 تومانی توسط دولت شما ایجاد شد و ذخایر کشور بر باد رفت.

سلیمی ادامه داد: حدود 60 تن طلای کشور بذل و بخشش کردید. به شما اختیار در برداشت از صندوق توسعه ملی داده شد. فقط در بودجه امسال مجلس 12 درصد از سهم صندوق را به شما تفویض کرد و مابقی مورد عنایت گوشه چشم شماست. حضرتعالی با اختیار تام و به اصطلاح خود ژنرال ها را بر مردم حاکم کردید و مجلس نیز دربست به تمام فهرست شما رأی داد. همه مدیران را تغییر دادید و مجلس نیز کاملا باد موافق به سمت شما گسیل داشت و اکثریت آن در اختیار شما بود و بهانه ای نداشتید و هرچه آوردید مجلس تصویب کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: برادر شما رئیس دفتر بود و حزب کذا قالب بر مقدرات کشور شد و ماشین چاپ انتصابات در دولت شما به راه افتاد و آقازاده ها پست ها را گرفتند. گیرم در دور اول از اختیارات رئیس جمهور خبر نداشتید، در دور دوم چطور؟ اگر خبر نداشتید که الویل و اگر خبر داشتید که وای بر ما.

وی افزود: به یاد دارید که بعد از خروج آمریکا از برجام با اختیار تام چند هفته به اروپا فرصت دادید که این زمان به یک سال افزایش یافت. یادتان است به جای رتق و فتق امور، ام المصائب را به حاشیه راندید و از ام المشاکل که معیشت مردم بود غفلت کردید و کاری کردید که مردم ساعت ها در صف گوشت، مرغ و شکر بمانند و تورم و رکود تاریخی با اختیار بر آنها تحمیل شد و قیمت مسکن و خودرو و کالا بالا رفت و همه با اختیار شما بود.

سلیمی در ادامه خطاب به قوه قضاییه بیان داشت: همانطور که به میل افراد رسیدگی می کنید به حیف مسئولان بی عرضه نیز ورود پیدا کنید چرا که باید مسئولان در مقابل تصمیم های غلط که هزینه های سنگینی به کشور وارد می کند پاسخگو باشند. مذاکره در شرایط فعلی سم مهلک است و کسانی که دم از مذاکره می زنند یا خائن هستند و یا ترسو که هیچ کدام اینها نمی تواند مشاور امین باشد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: چرا باید مقام مسئول که در سیل همچنان فرماندهی مشعشعی داشته مجددا در نهاد دیگری پست مهمی بگیرد.